Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Handelsbanken och mac

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-03-09 23:58

Hej på er alla!

Säg idag när jag skulle logga in på mitt konto i Handelsbanken att de snart slutar att stödja Netscape 4 och de istället för de som andvänder Mac OS X tycker att man ska använda Netscape 7.

Är det ingen här som vet mer om detta? Har för mig att jag läste för ett tag sen att det var någon annan utveckling på gång så att man skulle slippa Netscape. Vore kul att få veta mer om detta så att jag slipper ringa supporten och fråga...

Det är "på gång", så som det har varit sedan i höstas - Handelsbanken i ett nötskal.

Jag pilotkör nya X-versionen sen en tid och det fungerar väl bra. Dock fattar jag inte varför dom valde en -ytterligare- Netscapelösning istället för att styra över till Safari, då man ändå mer eller mindre fick beställa X-lösningen från skratch (som jag förstått det i alla fall).

Än så länge är det ända du kan göra att ladda ner 7.1:an med nya certifikat finna inte ännu.

Allt gott!// Johannes

Så bra att utvecklingen av Netscape är nedlagd, och Handelsbanken ändå så småningom får utveckla en lösning för Safari. Men med Handelsbankens perspektiv på utveckling för Mac, så kan vi vänta sådär fem år, och sen byta bank.

• Medlem
  • Kungsbacka
  • 2004-03-14 16:16
Ursprungligen av Mattias A:

Så bra att utvecklingen av Netscape är nedlagd, och Handelsbanken ändå så småningom får utveckla en lösning för Safari. Men med Handelsbankens perspektiv på utveckling för Mac, så kan vi vänta sådär fem år, och sen byta bank.

Vad jag har hört så behövs ingen större utveckling för att få det att funka i andra läsare. Anledning till att det inte funkar med t ex Safari, är att Safari saknar funktioner som behövs. Det handlar om funktioner som Apple lovat att ta med i framtida versioner av Safari.

Ska man tolka ovanstående som om att det funkar med Netscape 7 att logga in på SHB i OSX?
Eller?

Än en gång !
Funkar SHB i OSX och Netscape7?

JA eller Nej?
Nån vänlig själ som kan svara?

Ursprungligen av sventa46:

Än en gång !
Funkar SHB i OSX och Netscape7?

JA eller Nej?
Nån vänlig själ som kan svara?

För sekunden så testas det, men enligt supporten i fredags så är det ännu inte grönt att köra ännu. fast de räknade att det skulle fungera "när som helst"...

Jag kollade på SHBs sida nu och tydligen är inte säkerhetsprogrammet riktigt klart än!
Jag ser verkligen fram emot när det kommer .
Tack o lov har jag ett par PC som jag kan använda nu mot SHB men det ska bli en fröjd när man kan använda
Ibooken när man är ute och reser och komma in på kontot!

1
Bevaka tråden