Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

trummor i 8-bitarsstil

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-10 09:19

halloj. jag håller på att experimentera lite med en elektropoplåt och behöver trummor som låter "dåligt" på gammalt hederligt 8-bitarsmanér. är det värt att fixa jampack, finns det några sådana där? eller någon som vet var jag kan hitta sådana loopar?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-10 09:47

Det bästa vore kanske att ladda ner samples från nätet? Sök på gamla trummaskinsnamn, och du skall finna.

Heta tips: Yamaha rx-11 & rx-15, de låter kasst på det sättet. Samma sak med e-mu drumulator. Linndrum låter lite för bra - ljuden känns såklart daterade, men själva ljudkvaliteten är förvånande bra.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-10 10:31

Har inte hunnit prova GB på riktigt ännu. Finns där inga plugins man kan använda. I Logic finns tex en som heter Bitcrusher som är kanon för att göra 24bitars -> 8bit så det låter tufft. Annars kan du la ta loopen o dra in i nått ljudediteringsprogram och skita ner den lite.

• Oregistrerad
  • 2004-03-10 16:53
Ursprungligen av durre:

Har inte hunnit prova GB på riktigt ännu. Finns där inga plugins man kan använda. I Logic finns tex en som heter Bitcrusher som är kanon för att göra 24bitars -> 8bit så det låter tufft.

Heter Bitcrusher i GB också.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-12 14:07
Ursprungligen av xis:

Heter Bitcrusher i GB också.

Hittade bitcrusher inatt, precis vad jag letade efter. Jag gillar översättningen i den dialogrutan förresten, "jättestor"

1
Bevaka tråden