Jag tycker video ut är en bra funktion om man tänker på iPoden som ett komplement till digitalkameran. Det handlar alltså inte på att ha en bärbar filmspelare i första hand, utan snarare en bildvisare. Eftersom iPoden redan idag har funktioner för att användas mot digitalkameror så är det en naturlig utveckling på samma spår."
Jag antar att du tänker på Belkin Media Reader, eller? Jag har bara läst en recension av den mediareadern men där sågades den rejält, långsam, urusel batteritid. Precis en sådan produkt som jag inte vill att iPoden skall bli, dvs den gör något som iofs är smart men den gör det dåligt pga kompromisser.
Håller med dig om att video-ut skulle kunna vara en "käck" funktion, med sync mot iphoto kan man nöja sig med att ta med iPoden på familjemiddagen för att kolla bildspel. Det känns ändå som en feature för ganska få användare av alla som köper en iPod och går det att göra riktigt bra?
En tipptopp video-ut-lösning kräver väl färgskärm, kanske SD-kortplats så att man kan importera på "nya" bilder, programvara för att skapa/ändra i bild-playlists, val av soundtrack, cpu som även klarar enklare video (bara stillbild känns mesigt då tom mobiltelefoner klarar rörligt).
Spontant känns det som mycket för mkt kräm att lägga på en marginalfunktion, eller? Jag kanske har fel. Folk plätar ju som f-n med sina digitalkameror... kanske är det helt rätt väg att gå?
Mig spelar det egentligen ingen roll, min nästa iPod blir en mini i vilket fall.