Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Roxio Toast + 900 MB cd skivor?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag köpte cd skivor med 900 mb kapacitet.

Tyvärr klarar inte Toast av dom... den visar bara 702 mb.

Jag har hört mig för och förstått att det är mjukvara det är fel på.

På pc finns det nya versioner av deras brännar program som klarar 900 mb.

Någon som vet om roxio kommer fixa det här??

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-02-02 16:02

Alla brännare klarar inte heller av hur stora skivor som helst.... Programvaran är antagligen problemet i detta fall.

Inom Windowsvärlden rekommenderas att man använder Nero för skivor med högre kapacitet.

Nero har under en tid sagt att de skall leverera Nero för Mac "snart"... det finns i OEM-version nu och har funnits en tid. Detta är inget jag sett till.

En lista på brännare med olika kapacitet finns här.

Det är precis dom skivorna jag har och min brännare är med på listan, LITE-ON - 16102B 99.05 kapacitet

då är det bara programvaran det hänger på...

neromax funkar inte till min brännare...den hittar inte den, firewire.

  • Medlem
  • 2002-02-02 20:11

Som en notis kan sägas att NeroMAX är baserat på B´s Recorder Gold, en japansk masteringprogramvara som haft sin storhetstid minst sagt. Det som gjorde B´s bra en gång i tiden var att de allena klarade att skapa VCD´er på macen. Problemet är att såvida inte mycket försiggår i kulisserna nu så kommer NeroMAX inte att vara så roligt. I dagsläget stödjer den inte .nrg filer, VCD / SVCD stödet är sämre än Toasts (Toasts är riktigt bra numera) och i princip alla funktioner som gör Nero på PC ett riktigt bra program saknas i den nuvarande OEM versionen.

Hoppet är väl att de skapar en helt egen X compatibel version som är formats kompatibel över platformarna men det är bara en önskan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-02-02 23:13

Man borde ju kunna kompilera upp något *nix-program. Det svåra är nog att få in kontrollern för brännaren..? Om man är riktigt hackig kan man skriva sina egna drivisar totalt

Citat:

Skrevs ursprungligen av marcus
Man borde ju kunna kompilera upp något *nix-program. Det svåra är nog att få in kontrollern för brännaren..? Om man är riktigt hackig kan man skriva sina egna drivisar totalt

De som skriver "Missing..." serien håller på med just detta...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-18 17:02

Jag har snubblat över nåt som heter FireStarter som påstår sig klara "overburning". "Hence you can burn for example a 704MB file on your 701MB CD-R".

http://www.projectomega.org/subcat.php?lg=en&php=products_firestarter

Jag har inte haft tillfälle att prova det än, kanske något?

1
Bevaka tråden