Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Totaldöd powerbook G3

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en Powerbook G3 500Mhz som legat undanstoppad i ett år. Den fungerade bra innan, men nu är den stendöd. Jag har provat med att byta batteri och sladd, men den vill absolut inte starta, ingenting händer. Vad kan vara felet?

  • Oregistrerad
  • 2004-03-11 21:26

Oj! Jag har ingenting att säga egentligen för det är ju omöjligt att svara på. Det enda man undrar rent initialt är väl: HUR har den varit undanstoppad?? Jag har haft en stendöd Powerbook själv och den var det, kom vi fram till efter mycket tankearbete, en sömnig katt som hade haft ihjäl..genom att sova på tangentbordet och startknappen och därigenom natt efter natt försökt starta den stängda PB:n.. till slut måste den helt enkelt brunnit upp invärtes!
Samma dator blev efter lagning dödad på nytt. Denna gång var det den ojämna tågperongen i Falun som välte min vagn och datorn hamnade underst. Hårddisken splittrades, trots att inget syntes utanpå. Ödet sade mig att det var dags för en PB G4..
Men om den blivit klämd eller stött på ett olyckligt sätt så kan samma sak ha hänt. Det är det enda reella jag kan komma på iaf..

Tråkigt är det i alla fall och jag hoppas någon kan hjälpa dig!

Mvh Stefan

Datorn har legat i en datorväska, så vitt jag vet har ingen katt haft åtkomst till väskan =).
Är det värt att lämna in datorn på lagning tro? Eller kostar det mer än en ny?

Prova följande!
Ta ut batteriet, sätt i laddaren, tryck in den lilla knappen på baksidan (5 s). Låt den stå med laddaren i några timmar prova starta.
Fungerar inte detta, sätt in batteriet, tryck in knappen, låt stå, prova starta.

1
Bevaka tråden