Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

enkel mixning...

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-03-12 09:30

Jag söker efter ett enkelt program där man kan mixa samman (klippa klistra) ihop låtar a la os9:ans soundedit (ett guldprogram). Jo tack, jag har testat spark...men finner det inte särskilt bra, då jag först måste öppna låten från cd skivan(aif) i quicktime eftersom detta är det enda format som spark kan importera. Därefter konverterar man filen till en quicktime-fil, varpå man importerar den till spark där den än igen görs om till formatet .aif
Irreterande eller....jag kanske bara gör fel.

Snälla tipsa mig om en liknande soundedit till osx, där man bara tryckte på import-knappen så kom valt spår upp i redigeringsfönstret....inga onödiga projektfiler eller xtra konverteringsbroar.

• Oregistrerad
  • 2004-03-12 11:22

Bias Peak LE

• Oregistrerad
  • 2004-03-13 01:46
Ursprungligen av givmild:

Jag söker efter ett enkelt program där man kan mixa samman (klippa klistra) ihop låtar a la os9:ans soundedit (ett guldprogram). Jo tack, jag har testat spark...men finner det inte särskilt bra, då jag först måste öppna låten från cd skivan(aif) i quicktime eftersom detta är det enda format som spark kan importera. Därefter konverterar man filen till en quicktime-fil, varpå man importerar den till spark där den än igen görs om till formatet .aif
Irreterande eller....jag kanske bara gör fel.

Du gör fel bara. Jag lyssnar just på en AIFF-fil inifrån Spark (som jag inte importerat som Quick Time fil) Det är bara att välja öppna i File-menyn, gå till CDn och välja fil, (filer? ej testat fler på en gång) och klicka OK så importeras filen som AIFF. Kör bara Spark LE, lätt som en plätt.

1
Bevaka tråden