Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Epson SP 2100 + Postscript RIP

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Undrar ifall någon har tips på bra mjukvaru-RIP för Epson Stylus Photo 2100 och OSX 10.3.2...?
Behöver något med bra färgmatchning.

  • Oregistrerad
  • 2004-03-12 20:20

BestColor Designer Edition M eller Photo Edition M lite beroende på vad du skall printa. Ingen större skillnad dm förutom att Photo Edition klarar RGB-flöden utöver vanlig CMYK

Vi har just börjat använda BestColor RIP och den verkar vara helt ok. Enkel, snygg och stabil. Vi hade en Epson 1290 som dog förra veckan. Nu har vi en Epson 2100 istället Så vi är inte direkt sorgsna över vår 1290, den nya skriver riktigt riktigt bra.

Ursprungligen av Johan Arvidsson:

Vi har just börjat använda BestColor RIP och den verkar vara helt ok. Enkel, snygg och stabil. Vi hade en Epson 1290 som dog förra veckan. Nu har vi en Epson 2100 istället Så vi är inte direkt sorgsna över vår 1290, den nya skriver riktigt riktigt bra.

Tack för tips.
Vad har ni för uppfattning om färgöverensstämmelse genom BestColor rippen?

hälsar
conlin

Ursprungligen av conlin:

Tack för tips.
Vad har ni för uppfattning om färgöverensstämmelse genom BestColor rippen?

Där har jag inget direkt svar, det är en kollega som jobbar med rippen och skrivaren. Det jag sett när jag ställt in rippen är iaf att det verkar finnas bra möjligheter att använda profiler och skapa egna inställningar.

BTW: Best hat tydligen blivit uppköpta av EFI

Mer info om rippen vi använder:
http://www.bestcolor.com/index.php?sv=148

  • Medlem
  • Haninge
  • 2004-03-18 13:21
Ursprungligen av conlin:

Tack för tips.
Vad har ni för uppfattning om färgöverensstämmelse genom BestColor rippen?

hälsar
conlin

Hej Conlin;

Du måste dock förbereda dig på att så småningom låta en egen skrivarspecifik profil snikras till din RIP. Det har vi gjort och vi ångrar intet......

Mikkel

Tack för länk och info.
Det slår mig när jag läser produktfakta på deras hemsida att man nämner inte G5 som kompatibel dator.
Men det är väl egentligen ntressantare med osx-version som de satt till 10.2.1
Enkelt uttryckt:
Vad kör ni på för systemversion och dator?
Problem?

: )

hälsningar
conlin

Vi kör 10.3 på G4. Skulle inte tro att det är något problem med G5an. Kraven skrevs väl innan G5an hade kommit ut.

  • Oregistrerad
  • 2004-03-14 10:50

Inga som helst problem på G5. Snabb som attan! Vi säljer och implementerar kalibrerade lösningar med Best, kalibrering och OS X och har inte haft några problem ännu.

Tack,
mycket skönt att höra.

Schuckert; vilken återförsäljare representerar du...Och hur bra priser sätter ni?

  • Oregistrerad
  • 2004-03-14 20:42
Ursprungligen av conlin:

Tack,
mycket skönt att höra.

Schuckert; vilken återförsäljare representerar du...Och hur bra priser sätter ni?

S.O.S Datakraft i Göteborg. Vi har jobbat med grafiska branschen i sedan 1982.
Hyfsat bra priser. Detta är ju ingen postorderprodukt, så möjligheten finns att plocka hem lite service. Kolla in Network Innovations så har du dina priser. Tror nog att alla som säljer BestColor lämnar dig sama pris.

1
Bevaka tråden