Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa dator - så funkar det... ööh

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Gävle
  • 2004-03-12 23:00

Läste precis nyheten om Vår Bostads artikel "Köpa dator - så funkar det", drog in på toa (officellt brevöppningsställe) och kollade in artikeln.
Jodå så stog det.. Men vad får jag se? På bilden där det sitter en kille med en massa kablar i handen? Jo baksidan på en Mac!! :rolleyes:

LOL! Om dom ska tala nervärderande om vår sötnos kanske dom inte ska ha bild på en sådan och referrera till en peze. Är dom månde lika inkompetenta som vissa på CS?

Själv tänker jag gå och ta en drink och skratta åt dom..

Det är en bild från en datorbutik också (Tror att det är InLife). Butiksförsäljaren står och antecknar i en Pantherbox! I bakgrunden syns en iSub, iSticks och en G5:a.

Ursprungligen av David Molarin:

Det är en bild från en datorbutik också (Tror att det är InLife). Butiksförsäljaren står och antecknar i en Pantherbox! I bakgrunden syns en iSub, iSticks och en G5:a.

Haha, det noterade jag inte. Får väl skylla på att jag hade sprängande huvudvärk när jag skrev notisen, men ändå ville få iväg nåt snabbt och kortfattat

I artikeln här på 99mac bemöts påståendet om att det finns färre program till macen med att det finns 18 000 listade på Apples hemsida. Det är också vad Apple skriver under länken som leder dit, men i själva verket innehåller deras databas numera 23 108 program, vilket framgår om man gör en sökning.

Bara 23 108 program känns ju väldigt begränsande…

• Oregistrerad
  • 2004-03-13 11:04
Ursprungligen av Nicklas Högås:

Bara 23 108 program känns ju väldigt begränsande…

Hur många finns det på VT? 30% av programen jag har finns inte hos apple, så det finns bra mångafler program där ute, hehe

• Medlem
  • Kristianstad
  • 2004-03-13 12:26

Det intressanta är väl varför det blir på detta sätt.
Vem har gjort bakgrundsanalysen och skrivit artikeln?
Är det någon frilansare eller någon på redaktionen?
Kan vi bemöta detta på ett trevligt sätt. Dvs sälja en artikel om hur det är att använda en Mac eller dyl?

Artikeln i sig är nog hyfsat allmänt hållen, men vi Mac-användare är snarstuckna, och det skulle vara ganska lätt att skriva exempelvis "du behöver en 3 GHz processor (PC) eller en 2x2 GHz (Mac)" istället för bara "du behöver en 3 GHz processor." Varför inte, liksom?

• Avstängd
  • 2004-03-14 01:03

Mac är ju så krångligt och har så dåligt programutbud... jo men visst... kyss mig där solen inte skiner säger jag ju bara. Jag slängde tidningen, så frustrerad blev jag :]

1
Bevaka tråden