Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Entourage engelsk och svensk vers

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2002-02-05 21:49

Hej!

Jag körde en engelsk version av Entourage. Efter att ha bytt dator går inte den engelska igång däremot den svenska. Den läser dock inte in filen med all sparad mail.

Jag har läst i Microsofts information att man ska kunna dra mappen som innehåller filen med epost till skrivbordet och då skapas en MBOX-fil som ska gå att importera till annat epostprogram.

Men inte f-n fungerar det med "MBOX-formatet".

Någon som har goda råd?

/ulf

• Oregistrerad
  • 2002-02-06 00:11
Citat:

Skapades ursprungligen av: Ulf A:
--8<--
Jag har läst i Microsofts information att man ska kunna dra mappen som innehåller filen med epost till skrivbordet och då skapas en MBOX-fil som ska gå att importera till annat epostprogram.

Men inte f-n fungerar det med "MBOX-formatet".

Någon som har goda råd?

/ulf

Pröva att först kopiera och manuellt döpa om filerna som ligger i den engelska mappen:
documents/Microsoft user data/Office2001 Identities/"ditt namn"/
till samma sak fast på svenska:
Adresslistor, Databas, Databas cache, Inställningar, Meddelanden, Regler och Signaturer.

Se sedan till att sökvägen till dessa filer i din svenska Office är:
dokument/Microsoft användardata/Office2001 Identities/"ditt namn"/
så borde det funka med både mailen och adresslistor utan någon M-BOX import/export.

...eller har du redan testat detta?!

/Micke Seid

• Medlem
  • 2002-02-07 21:59

Hej Micke!

Jag hade provat döpa om men bara filen Messages. När jag följde din modell gick det bra förutom att Entourage kraschade när jag skulle ta emot meddelanden.

Huvudsaken var att jag kom åt min gamla mail så problemet är löst!

Tack!

/ulf

1
Bevaka tråden