Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Färglägga ritningar?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej. Jag läser till arkitekt och sitter just nu med flera ritningar, främst fasader, ritade i autocad och överförda i eps-format som jag vill färglägga i photoshop eller illustrator för att sedan lägga in på planscher som jag gör i illustrator. Hur skulle ni grafiska designers göra? Jag vill göra det så enkelt som möjligt eftersom jag inte är så duktig på programmen i fråga men ändå få till lite speglingar och skuggor och liknande.
/annika

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-14 15:17

illustrator skulle jag nog göra dem i eftersom du senare ska jobba med dem i illustrator + att det blir enklast om du ska printa dem.

Vet du hur man kan lägga in bilder och göra dem genomskinliga i Illustrator?

Senast redigerat 2004-03-14 17:30
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2004-03-14 17:53

För att lägga in bilder väljer du Placera från Arkivmeny. Jag testade precis med en .jpg. Inga problem. Markerade bilden och valde Transparens-fliken och justerade Opacity (synlighet?). Fungerar strålande. Ibland är det nästa för enkelt.

(Ursäkta men jag vet inte vad Opacity heter i den svenska versionen, har bara engelska versioner av program)

Ja det var faktiskt FÖR enkelt. Men tack ska du ha!

1
Bevaka tråden