Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte starta Installations cd:n

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-03-15 01:45

SOS !

Jag tänkte klämma in panther i min Power Mac G3 300 men kan inte starta Installations cd:n.

Har provat alla möjliga varianter: valt startskiva, tryckt ned c-tangenten, polerat skivan, hållit fingrarna i kors, men ingenting fungerar.

Någon som har ett litet svar ?

Har 9.2.2 och firmware 1.1

Snälla hjääääääälllp !!!!!!!!!!! jag har försökt i två dagar och känner att jag håller på att bli psykfall.

/ Affy

.

Ursprungligen av Affy:

SOS !

Jag tänkte klämma in panther i min Power Mac G3 300 men kan inte starta Installations cd:n.

Har provat alla möjliga varianter: valt startskiva, tryckt ned c-tangenten, polerat skivan, hållit fingrarna i kors, men ingenting fungerar.

Någon som har ett litet svar ?

Har 9.2.2 och firmware 1.1

Snälla hjääääääälllp !!!!!!!!!!! jag har försökt i två dagar och känner att jag håller på att bli psykfall.

/ Affy
.

Det råkar händelsevis inte vara så att du försökt installera från en installationsdvd ?

• Medlem
  • Härnösand
  • 2004-03-15 08:17

Är det en Blådåre?
Från http://www.apple.com/se/macosx/techspecs/
Systemkrav:

* Power Mac G3, G4 eller G5
* iMac
* eMac
* PowerBook G3 eller G4
* iBook-dator med 128 MB fysiskt RAM-minne
* Inbyggd USB <--- Detta innebär minst en PowerMac G3 B/W "Blådåre"

Det är en blådåre han har enligt den här tråden; http://99mac.se/forum/showthread.php?t=41650

Han har många olika datorer ser det ut som med tanke på hans frågor kors och tvärs i forumet...;) Men han är lite dålig på att ge feedback hur det har gått...:)

• Medlem
  • Kungälv
  • 2004-03-15 08:54

Kanske försöker han med skivan som leverades med PM G5. Det går inte. Den skivan är maskinspecifik.

• Medlem
  • Tjörn
  • 2004-03-15 19:51

Macus: Nej, 10.3 är inte maskinspecifik, det är väl isf 10.2.7...

• Medlem
  • 2004-03-15 22:53

Lessen !

Men jag har varit tvungen att jobba (i datorfri miljö) så jag har inte hunnit kolla tråden.

Har kollat på Apples suportsida och där tar man upp problemet, men man hänvaisar bara till att kolla repor på skivan och checka firmware och jag har gjort allt detta.

Det konstiga är att jag fick det att fungera vid ett tillfälle (den startade i osx), men jag började inte uppgraderingen då, utan tänkte att jag skulle göra backup på mailadresser oxå, men sedan var det naturligtvis samma visa igen.

Datorn är en blå/vit G3 300, och skivorna fungerar på min powerbook G4:a

Börjar undra om inte det vara risig cd-drive i min blå/vita.

Senast redigerat 2004-03-15 23:08
1
Bevaka tråden