Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stockholm vs Dallas (hosting av 99mac)

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

http://402m.com/forum/
(nu baserad i Dallas, Texas)

Ge feedback på prestanda - acceptabelt?? Jämför med 99mac som kör samma programvara och typ likadan server fast baserad på norra stationsgatan i Stockholm.

Sidorna laddas lite snabbare på 402m, det är inte mycket men det märks.

Laddar dom SNABBARE på 402m??

Ursprungligen av Björnström:

Laddar dom SNABBARE på 402m??

Seriöst, var in och testade igen. Jag tycker fortfarande att de laddar snabbare på 402m.
Tycker att 99musiks forum laddar snabbare också.

För att uttrycka det så här: sen uppdateringen har 99mac, blivit betydligt långsammare för mig. Varför vet jag inte, men alla systerforumen känns snabbare.

(kan det beror på antalet inloggade personer?)

Ursprungligen av Chaosstar:

Seriöst, var in och testade igen. Jag tycker fortfarande att de laddar snabbare på 402m.
Tycker att 99musiks forum laddar snabbare också.

För att uttrycka det så här: sen uppdateringen har 99mac, blivit betydligt långsammare för mig. Varför vet jag inte, men alla systerforumen känns snabbare.

(kan det beror på antalet inloggade personer?)

Skumt att du tycker att 99mac är segare nu. Vad har du för lina, OS och webbläsare?

99musik och 99mac ligger på samma server och kör samma programvara...

Tycker tvärtom jag Men dock acceptabelt då jag ändå öppnar varje tråd i en ny tab i läsaren. Mycket billigare att hosta i Dallas?

Känner ingen större skillnad trots det är nära 100ms skillnad i ping (iofs har väl inte ICMP paket någon hög prioitet för de flesta routers etc?)..
Och en terrabyte i bandbredd är väl bättre än dom trehundra eller hur mycket det nu är man får i sverige för fler pengar är ju inte så tokigt..

Ursprungligen av Björnström:

http://402m.com/forum/
(nu baserad i Dallas, Texas)

Ge feedback på prestanda - acceptabelt?? Jämför med 99mac som kör samma programvara och typ likadan server fast baserad på norra stationsgatan i Stockholm.

Det är väl ingen jätteskillnad nu när de flesta amerikaner sover men senare på eftermiddagen kvällen och natten vår tid så lär det väl bli segare när belastningen på nätet där är betydligt större.

Ja mycket skumt. Men det hände iom uppdateringen. Fönstren är "vita" längre än tidigare, dvs helt utan information.

Internet Explore 6.0, windows2000. Kabel modem. Hastigheten varierar lite på belastningen på mitt nät, men ca 0.5mb/sek.

Ska testa och gå in från jobbet nästa vecka med macen får se om jag upplever det annorlunda där.
Men det är ju märkligt iom att 99musik inte känns segare. Där laddas fönstren direkt.

1
Bevaka tråden