Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Virus för mac!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

jag trodde nog aldrig att jag skulle skriva detta , men:

tidigit i morse fick jag ett mail från en okänd avsändare (A1) i detta mail finns en virus varning generrat av norton utanför mi dator. varning gäller W32.Klez.H@mm.

medföljande attachment är ett html dokument som innehåller betalnings sidan Från handelsbandken tillhörande en 3:en användare med alla hennes uppgifter, utom lösen ord, men firma namn , alla bankgironummer, alla hennes mottagare.

användare A1 kör prgrammet Mail under jaguar. jag kör Mail under Jaguar.

Frågor:

* det finns ingen mailkoppling i adresseboken hos A1 till mej

* den 3:e användaren har ingen mailkoppling till vare sig mig eller A1.

vad är det som har hänt? Virex hittar ingenting.

A1 som har telia som leverantör, låg och sov när mailet gick iväg. Vi har båda telia som leverantör. jag har ett .mmac kontot han har ett .telia konto.

Viruset är uppbyggt så att det luras med vem som är avsändare. Det är inte troligt att det är din bekant som kör mac som är drabbad, utan det är istället någon som han har skickat mail till.

Läs mer hos Symantec.

[ 23. Januari 2003, 15:06: Meddelandet ändrat av: thevil ]

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2003-01-23 15:14

W32.Klez.H@mm är välkänt pc virus.Det hämtar en valfri fil på datorn och skickar sig självt och filen till de som finns i din adressbok.Men det funger inte på Mac.

Att du fått det beror nog på att din mejl adress finns på en pc burk som är smittad.Fick själv ca 15 mejl om dagen i sommras på min pc med det viruset.

viruset genererar en egen smpte server, brrrrrr

Aha, bara hederliga gamla Klez-masken! Du skrämde ju nästan mig med den där rubriken.

• Medlem
  • 2003-01-23 18:59

Fy fan va´ jag är glad att jag kör Mac.

1
Bevaka tråden