Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac i windows 2000 server

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-03-16 16:18

Skall köpa ny bärbar dator till jobbet, har idag en Toshiba med XP
men är väldigt sugen på en 15" pb. Jag kör ju mac hemma o vill gärna
göra det på jobbet också!

Det enda som ororar mig är hur den kommer att uppföra sig i vårt nätverk
där vi idag kör windows 2000 server. Det är ingen annan som kör Mac utan
alla kör pc.

Vi har även ett affärssysytem som endast kan köras med pc, men det är inga
problem att lösa med virutell pc (tror jag?)

Vi har mycket filer som ligger i en gemensam mapp på servern, mest excel o
word dokument. Och det skall ju inte vara några problem med office paketet

Är det någon som har erfarenhet av att köra i windows nätverk, vilka problem kan
det bli?

//Magnus

Windows 2000 Server är väldigt Macvänligt så du kommer inte få några problem (den stödjer till och med AppleTalk och AppleTalk över TCP/IP).

• Oregistrerad
  • 2004-03-16 16:24
Ursprungligen av Björnström:

Windows 2000 Server är väldigt Macvänligt så du kommer inte få några problem (den stödjer till och med AppleTalk och AppleTalk över TCP/IP).

gött då blir det en beställning på en sån innan nån
hinner protestera

//Magnus

• Oregistrerad
  • 2004-03-16 16:41
Ursprungligen av Magtil:

gött då blir det en beställning på en sån innan nån
hinner protestera

//Magnus

Prova applikationen i VPC först - risken är att du får spatt om du kör den väldigt mycket...

• Oregistrerad
  • 2004-03-16 16:55

Du kan även kolla här:
Remote Desktop Connection Client 1.0.2 for Mac OS X

Remote Desktop Connection Client for Mac allows you to connect to a Windows-based computer and work with programs and files on that computer from your Macintosh computer. To connect to a Windows-based computer, you need network access and permissions to connect to the computer, and the computer must be running Terminal Services or Remote Desktop Services. The following Windows products support Remote Desktop connections:

http://www.microsoft.com/mac/downloads.aspx?pid=download&location=/mac/DOWNLOAD/MISC/RDC.xml&secid=80&ssid=9&flgnosysreq=True

Ursprungligen av Hogge:

Du kan även kolla här:
Remote Desktop Connection Client 1.0.2 for Mac OS X

Remote Desktop Connection Client for Mac allows you to connect to a Windows-based computer and work with programs and files on that computer from your Macintosh computer. To connect to a Windows-based computer, you need network access and permissions to connect to the computer, and the computer must be running Terminal Services or Remote Desktop Services. The following Windows products support Remote Desktop connections:

http://www.microsoft.com/mac/downloads.aspx?pid=download&location=/mac/DOWNLOAD/MISC/RDC.xml&secid=80&ssid=9&flgnosysreq=True

Jag kör RDC dagligen men den är ju inte riktigt samma sak som VPC. För att köra RDC mot Windows 2000 server krävs det att det finns terminalserver klienter (och licenser) installerade och att du har en profil upplagd på servern.

Med RDC kör du i princip en PC i ett fönster, fast allting körs på servern och inte lokalt på din dator. Det går fort och kan vara en lösning för dig.

• Oregistrerad
  • 2004-03-16 20:29
Ursprungligen av Björnström:

Jag kör RDC dagligen men den är ju inte riktigt samma sak som VPC. För att köra RDC mot Windows 2000 server krävs det att det finns terminalserver klienter (och licenser) installerade och att du har en profil upplagd på servern.

Med RDC kör du i princip en PC i ett fönster, fast allting körs på servern och inte lokalt på din dator. Det går fort och kan vara en lösning för dig.

Jag får väl konsulta dig Bjönström när det blir dax.... för ordern är redan lagd
Här vill det till att springa fort innan nån kommer o säger tvärtom

//Magnus

1
Bevaka tråden