Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Röstförvrängare?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-16 22:15

Finns det något program som gör röstförvrängningar i realtid?

Alltså att man kan prata i mikrofonen och ha medhörning och det ljud som hörs i högtalarna samtidigt som man pratar har någon pålagt effekt, som tex eko/reverb?

Det är ju lätt att spela in en röst och sen använda valfritt ljudprogram för att lägga på effekter, men i vissa fall skulle det behövas en röstförvrängare i realtid.

• Oregistrerad
  • 2004-03-17 14:08

Ett bra ljudkort & en hyggligt snabb dator, sen logic, cubase eller spark etc. och sen lite waves pluggar.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-17 20:34
Ursprungligen av emilsson:

Ett bra ljudkort & en hyggligt snabb dator, sen logic, cubase eller spark etc. och sen lite waves pluggar.

Ja jag har varken snabb dator eller något pro-redigeringsprogram. Och inte pengar till det heller...

Ursprungligen av Torkel:

..eller varför inte:

Playthrough FX

Playthrough FX is a program that applies effects to the sound input and plays it through the speaker. Everything is done in real time. The included effects are reverb and delay, and you can combine any number of these effects with varying parameters to produce a wide range of sounds.

-Torkel

Verkar bra, men funkar inte på 10.3...

Ursprungligen av xis:

GarageBand.

Har allt du behöver.

Har Garage band röstförvrängningar i realtid? Jag trodde det var ljudloopar och sånt bara.
Hur som helst, så kan inte min dator köra GB...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-17 16:26

..eller varför inte:

Playthrough FX

Playthrough FX is a program that applies effects to the sound input and plays it through the speaker. Everything is done in real time. The included effects are reverb and delay, and you can combine any number of these effects with varying parameters to produce a wide range of sounds.

-Torkel

• Oregistrerad
  • 2004-03-17 18:16
Ursprungligen av Rajje:

Finns det något program som gör röstförvrängningar i realtid?

GarageBand.

Har allt du behöver.

• Oregistrerad
  • 2004-03-17 21:07

Hyggligt snabb som i G4 400mhz+, annars blir det kanske lite väl tungt.

Men kolla på apple's mac os x program listning under audio så finns det säkert något gratis program som kan lösa det hela.

• Oregistrerad
  • 2004-03-18 10:35

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/16793

RAX. Det är en "Audio Unit-host".
Olika Audio Units (tex reverb, dist eller vad du vill) finns att ladda hem gratis från internet.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-20 16:42
Ursprungligen av romanenko:

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/16793

RAX. Det är en "Audio Unit-host".
Olika Audio Units (tex reverb, dist eller vad du vill) finns att ladda hem gratis från internet.

Funkar tyvärr endast med MIDI-källor och inte med ljudingång/inbyggt mikrofon, vad jag kan se...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-23 22:50

Upp!...

1
Bevaka tråden