Hej!
Trots att jag köpte min första Mac -92 så ser jag mig som en nybörjare. Fram till dags dato har jag bara brytt mig om det minst nödvändiga för att t ex skriva etc.
Men plötsligt så vaknade bara lustan i mig att lära mig mer och jag införskaffade en PB G4 1Ghz. Plötsligt inser jag vad jag saknat fast jag inte visste om det :eek:
Så nu vill jag lära mig så mycket som möjligt och då verkar det här ju vara rätt forum.
Mitt första problem: Som långpendlare i bil varannan vecka så har jag upptäckt radions P1. Inte desto mindre så har ju denna i mitt tycke härligt livsbejakande kanal den goda smaken att lägga ut stora delar av sitt programutbud på nätet. Således har jag laddat ned en del. Nu uppstår ett problem. Datorn förefaller vilja använda programmet Graphic converter för att öppna den nedladdade filen och det blir ju inte mycket radio av det. Jag vill att det skall vara RealAudio. Detta måste gå att ställa in på något sätt men hur då.
Mitt andra problem: Jag köpte för ett tag sedan en ny bilstereo med CD-spelare som skulle kunna spela MP3-filer. Således tänkte jag nu att jag skulle kunna ladda ned några härliga dokumentärer från P1 och på något sätt (ni ser ju hur mycket jag kan :rolleyes: ) konvertera dessa till MP3-filer, bränna dessa och avnjuta i min bilstereo. Går det?
Fler frågor är sannolikt att vänta från undertecknad.
Karl Peter