Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac Hjälp funkar ej i 10.3.3

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Efter uppgradering till 10.3.3 kan jag inte få fram Mac OS Hjälp genom att välja "Mac Hjälp" i Finder-menyn. Jag får fram ett tomt fönster. Samtidigt får jag denna information i Systemmeddelanden:
--------------------
2004-03-18 19:04:52.295 Help Viewer[552] Catching VTWIN exception. Ignoring.
2004-03-18 19:04:52.295 Help Viewer[552] SearchController - doSearchForAnchor - ::SearchPaths are empty
2004-03-18 19:04:53.764 Help Viewer[552] Catching VTWIN exception. Ignoring.
2004-03-18 19:04:53.765 Help Viewer[552] SearchController - doSearchForAnchor - ::SearchPaths are empty
2004-03-18 19:04:54.763 Help Viewer[552] -[SearchController openIndices:] caught a VTWIN exception. Bad index file is /Users/milkum/Library/Caches/com.apple.helpui/AppleScript Hjälp/Contents/Resources/sv.lproj/sv.lproj idx
2004-03-18 19:05:19.327 Help Viewer[552] -[HelpIndex _extractRemoteRootAndNetworkFilePreference:] caught a VTWIN exception. Bad index file is /Library/Documentation/Help/MacHelp.help/Contents/Resources/sv.lproj/sty/sty idx
+många fler rader
-----------------------
Medan det tomma fönstret är framme kan jag välja Mac Hjälp via Bibliotek i menyn. Då kommer Mac OS Hjälp fram, men det fungerar inte speciellt bra.

Om jag däremot väljer Mac Hjälp via Bibliotek när jag valt Mail Hjälp, då ser det ut att fungera.

Letar jag reda på MacHelp.help och öppnar, fungerar Mac OS Hjälp OK.
Hjälp fungerar i övriga program.

Någon som har något tips?
/Björn

Har du provat allt vanliga.
Kastat plist filerna för hjälpen, reparerat rättigheterna, kört fsck?

Ursprungligen av Micke W:

Har du provat allt vanliga.
Kastat plist filerna för hjälpen, reparerat rättigheterna, kört fsck?

Kan inte alla förkortningar. Vad är fsck?
/Björn

Ursprungligen av Micke W:

Har du provat allt vanliga.
Kastat plist filerna för hjälpen, reparerat rättigheterna, kört fsck?

Hej Micke!

Kastade plistfilerna och reparerade = Mac Hjälp fungerar!

Tack för hjälpen.

/Björn

1
Bevaka tråden