Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

HjŠlp, pismo logikkorts-tragedi

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

I dag skulle jag sŠtta i mitt nyinkšpta 512 Mb ramminne i min powerbook pismo 400 MHz med firewire. EfterŒt blev det helt svart. Tre signaler ljuder nŠr jag sŠtter igŒng den, men ingen bild pŒ skŠrmen. ServicestŠllet sa att det Šr logikortet. Nytt kostar 6 000. Hur hittar jag ett begagnat? Evigt tacksam. Tim

• Oregistrerad
  • 2004-03-18 19:51

funkar den om du plockar bort det nya minnet och har kvar det gamla?

Har provat allt och det verkar som om det Šr logikortet som mŒste bytas. Vill fšrsška hitta en begagnat dock.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-18 22:41

Marcus Holmer här på forumet köpte ett logikkort till Pismo i Tyskland.

(Du har förresten dubbletter i Macintosh HD : Systemmapp : Teckenkonvertering. Det är därför dina å, ä och ö blir konstiga. Det ska vara 15 filer där på antingen svenska eller engelska, inte 30.)

Ursprungligen av Mondo:

Marcus Holmer här på forumet köpte ett logikkort till Pismo i Tyskland.

(Du har förresten dubbletter i Macintosh HD : Systemmapp : Teckenkonvertering. Det är därför dina å, ä och ö blir konstiga. Det ska vara 15 filer där på antingen svenska eller engelska, inte 30.)

Tack för tipset om Tyskland. Men jag har lite bråttom. Använder den på jobbet. Tim

• Medlem
  • 2004-03-18 22:52

Sitter med en död pismo jag också - utan pip dock... Var hittar jag tråden om att köpa från tyskland?

1
Bevaka tråden