Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fick BBB 8/1 ADSL igår

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-03-19 09:17

Hej,
ville bara dela med mig av första intryck. Beställde SCREAM i januari, installation sköts upp tre gånger och sista budet när jag tröttnade på att vänta var vecka 18 2004.

Så för 2 veckor sedan gick jag in på bredband.com och lade en beställning hos BBB. Igår hämtade jag en trevligt paketerad pappväska med modem och kablage på posten.

Ett par meter lång och följsam Ethernetkabel, 10 meter telefonkabel (mellan splitter och modem), själva modemet (4 portars hub, vet ej om det är switchat) + splitter låg med liksom en instruktionsbok. Det är alltid lika förvånande att se vilka krumbukter windowsanvändare måste gå igenom för att koppla upp sig. För Mac är istallationsmanualen en halv sida.

Efter att ha ställt Airporten på DHCP och kopplat den till modemet är det bara att regga sig på BBB:s webb, vänta en stund, starta om basstationen och sedan funkar allt.

Laddar ner med 800 kbps från Apple och Microsoft t.ex.

Tips; innan leverans ringde jag till BBB och klagade på att det tog sådan tid att installera. Då slog de av 500 kr på installationsavgiften. Med nuvarande rabatt (1000 kr) hamnade det på 495 totalt.

Rekommenderas!

Martin

Ursprungligen av mcia:

Laddar ner med 800 kbps från Apple och Microsoft t.ex.

Det låter ju inte bra, har du felsökt?

1
Bevaka tråden