Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Finder tar 50% vid idle

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • London
  • 2004-03-19 19:18

Jag har upptäckt att Finder tar 50% av processorkraften när jag inte gör ett smack, har inte ens några program igång. Nån som vet vad sjutton som pågår? Jag kan inte heller prebinda... Jag är sugen på en Windowslösning: installera om. Jag har grottat som sjutton i systemet och bl.a. monterad några extra diskar på lustiga ställen så jag kan ha sabbat något under tiden. Men jag har inte sett att den har gjort detta innan 10.3...

• Oregistrerad
  • 2004-03-19 19:50

I brist på bättre förslag så skulle jag tipsa dig att också fråga borta på Apple Discussion, detta låter som en sak för dom.

• Medlem
  • London
  • 2004-03-22 08:56

Jag tror att jag har kommit på vad problemet var. Jag skapade nämligen en ny användare där problemet inte fanns. När jag sedan kopierade över alla mina saker via en annan HD, monterad i datorn, så uppstod samma problem på den användaren. När jag sedan kollade vad Finder höll på med, genom programmet ThreadViewer, så såg jag att den försökte läsa en minnesplats någonstans. Jag kollade disken med DiskUtility och fick meddelandet att något var fel på disken. Kommer inte ihåg exakta felmeddelandet, tyvärr, det var något med läshuvudet eller liknande.

Min slutsats är alltså att felet på disken gjorde att Finder inte kunde läsa info på disken och fortsatte försöka i all evighet. Ska försöka laga disken och se om det löser sig...

1
Bevaka tråden