Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Robocode: Programmering ska va kul!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-03-19 21:41

Jag velade en stund om vart jag skulle placera detta inlägg. Det handlar nämligen om ett spel så det borde ju gå under spel delen av forumet, eller? Spelet går ju ut på att programmera små robotar, så det skulle ju kunna kallas utbildning för blivande java-gurus och hamna i utvecklingsdelen.....

Jag gjorde som tydligt är en kompromiss och lade tråden här.
Som jag redan sagt, det är ett spel som går ut på att programmera små tanks att strida mot varandra. Det bästa är att du använder inget skriptspråk som utvecklaren skapat, utan det är riktig java som används. Önsakar att jag hade hittat detta spel för ett år sedan då jag gick en kurs i oop och testade java första gången.

Nog snackat här har ni länken:
http://robocode.alphaworks.ibm.com/home/home.html

Det är skrivet i java så det finns både för windows och macOSX. Perfekt för mej som måste anvnda båda.

Hade den klarat av LISP så hade den helt klart vunnit över att programmera en dammsugare som jag ska göra till hösten!

Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Hade den klarat av LISP så hade den helt klart vunnit över att programmera en dammsugare som jag ska göra till hösten!

håller helt klart med.
det verkar vara lite futtigt med lisp till mac? eller är det bara mina ovana ögon som inte hittar nåt?

• Medlem
  • Solna
  • 2004-10-18 22:24

Den där sidan sätter vi bokmärke på. Givet att man ska utmana kompisarna...

RoboCode är grymt kul - och väldigt lärorikt! Borde ingå i många nybörjarkurser i programmering.

Ciryon

1
Bevaka tråden