Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

.bin problem

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2002-12-01 10:22

Den här frågan har varit uppe en gång förut, .bin filer Men utan svar.Jag kan inte heller packa upp .bin filer med Stuffit i Jaguaren.Någon som sitter på lösningen?

Är du säker på att filen du försöker packa upp går att packa upp? Dvs, att det inte är fel på själva filen? Ett tråkig sak med OS X är att det saknar Type och Creator som fanns på äldre Mac OS. Många program under OS 9 kunde hämta en fil med korrekt namn, och när hämtningen var klar så sattes Type och Creator till rätt sak. Då kunde användarna lätt se att en fil inte var "klar". Detta är inte alls lika smidigt i OS X. Det kan vara så att din fil som du försöker packa upp är en fil som inte har hämtats hem klart.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2002-12-01 11:11
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: ace4711:
Är du säker på att filen du försöker packa upp går att packa upp? Dvs, att det inte är fel på själva filen? Ett tråkig sak med OS X är att det saknar Type och Creator som fanns på äldre Mac OS. Många program under OS 9 kunde hämta en fil med korrekt namn, och när hämtningen var klar så sattes Type och Creator till rätt sak. Då kunde användarna lätt se att en fil inte var "klar". Detta är inte alls lika smidigt i OS X. Det kan vara så att din fil som du försöker packa upp är en fil som inte har hämtats hem klart.

Det har jag inte tänkt på,provar att hämta om filen.

• Oregistrerad
  • 2002-12-01 11:41

Kan det vara så att filen är en bin-RIP av en PC-CDROM? Dessa görs av bl.a CDRWIN för att skapa en exakt kopia av den fysiska skivan.Stuffit tolkar ju .bin som MacBinary och då blir det fel.
Det kanske finns en BIN till ISO-konverterare för Mac? Eller programvara som läser detta rakt av.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2002-12-01 12:58

Det är en patch till Warcraft III.och den ska vara till Mac.Testade ett annat program,NutCase MacBinary och ny fil som jag hämtade.Men,nej inget funkar.Verkar som att det bara är att ge upp.Det enda som händer är att jag får en till .bin fil.

Jag bootade om till 9.2 och testade där,samma resultat.

Jag har tankat hem just den filen, för mig funkar det bra att packa upp i Stuffit Expander 7.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-09 11:54

hej,

undrar om ngn har en lösning på följande:

har en .bin-fil som jag inte kan öppna med stuffit i jaguar.

tror att den är skapad på en pc?

ngn som vet bot?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-09 11:59

Det ska bara vara att byta filändelse från .bin till .iso och bränna ISO-filen på en Windows-burk eller en Mac.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2003-03-09 12:47

Mitt .bin problem löstes genom att jag tankade ned den från en annan serverer.

Tydligen var filen på mirror1 skadad

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-10 08:36

Jag har vid flera tillfällen stött på folk som bara döpt om sin dmg-fil till .bin. Prova att bara byta ut .bin mot .dmg eller .app.

1
Bevaka tråden