Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Snaaaart!

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

På måndag ska min PB 15" komma!! Jag kan knappt sova för jag längtar så!!!!!!!!! Snart slipper man denna hemska PC-värld! Kul och spännande ska det bli!

Vad anser ni är det första jag bör göra!? Förrutom o lukta på den som jag läst i andra trådar....=)

• Medlem
  • Göteborg
  • 2004-03-20 01:47

smek den.
sov med den i minst 3 veckor.
prata med den (funkar fint för blommor, varför inte en PB)
gör dej vän med osx och ställ in allt som du vill ha det.
gå till www.deviantart.com och fixa fram en fin wallpaper

• Medlem
  • Göteborg
  • 2004-03-20 02:10

Fan vad kul.
Min PB 12" skickas nästan vecka, längtar verkligen.
Första jag ska göra är att formatera om min Western Digital Firewire HD till lämpligt filsystem
Samtidigt ska jag beundra skönheten och lära mig OS X ut och in och bak och fram.
Håller just på att läsa O'Reillys Mac OS X for UNIX geeks.

• Oregistrerad
  • 2004-03-20 09:42

Längtan ...
Jag längtar efter en iBook G4 12".
I flera veckor har jag trott att den skulle komma om några dagar. Det är inte AppleStore som krånglar, det är jobbet som skall betala in pengarna för hem-PCn.
Jag är ingen switcher, men nu sitter jag på en PM 4400 och OS 9, och steget till OS X blir väl lika mycket en switch som att gå från Windows.
Har i alla fall börjat med OS X på jobbet, och det är härligt. Vackert, funktionellt och säkert.
Flera böcker - om OS X, Unix och Server - är inhandlade, och andra projekt ligger på is tills skönheten kommer.
Kanske på onsdag ...

• Medlem
  • Österåker
  • 2004-03-20 11:38

Härligt! Själv väntar jag på min G5a som borde dyka upp nästa vecka!

• Medlem
  • 2004-03-22 18:07

...och så ta med den överallt och använd den, så att den känns som riktigt din alldeles egen.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-22 18:41

Ligg i soffan med den på magen och surfa trådlöst. Om du har trådlöst alltså.

* Öppna riktigt många fönster, kör Exposé och njuuuut.
* Skapa ett extra användarkonto, aktivera Fast User Switching och byt mellan dina konton. Se kubeffekten och njuuuuut.

Ursprungligen av xantipa:

Vad anser ni är det första jag bör göra!? Förrutom o lukta på den som jag läst i andra trådar....=)

Tycker att du först ska formatera om den, och efter ny instalation öppna skivverktyg och reparera "rättigheter" - du lär nog hitta några få även i 10.3.3 som inte stämmer... sedan är du på banan. Återvänd ibland till detta med "rättigheter", händer att det uppstår små problem den vägen även om det numera är mer sällan som detta behövs.

• Oregistrerad
  • 2004-03-22 20:38

Installera sidetrack, en ersättningsdrivis till trackpaden, bästa freeware alla kategorier någonsin, amen.

http://www.ragingmenace.com/software/sidetrack/

1
Bevaka tråden