Det enda riktiga alternativet till P900 som jag ser det är, förutom Palms modeller, Motorola A920 och A925 som dessutom har samma operativsystem inkl gränsnitt vilket gör att alla program för 900an kan användas. Dock kräver A920 en uppgradering som är på väg, den nuvarande programvaran är nämligen spärrad för tredjepartsprogram som inte Tre godkänt men det tas bort med den nya mjukvaran.
Nokia 6600 är inget alternativ till en handdatortelefon, den har inte det jag vill ha, dessutom är det klent att använda MMC-kort i den när året heter 2004.;)
Motorola A920 kan fås till ett utmärkt pris i.o.m Tres erbjudande och med uppgraderingen installerad får man bl.a Bluetooth i den (förutom upplåsning för tredjepartsprogram). Den har bra skärm, är lättanvänd (tycker jag) och forrmatet kontra möjligheterna är acceptabelt. Batteritiderna är acceptabla, men inte jämförbara med P900ans och P800ans, men det är fullt användbart.
Sony Ericssons kommande S700i kan också vara intressant, med 1,3 Megapixels digitalkamera och mycket mera.