Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp med dcgui!

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-03-20 18:46

Hej.

Som jag har skrivit tidigare är jag ny mac användare och jag har letat för fullt efter dc-klienter till Mac.
Efter ett tag hittade jag en klient som heter dcgui, jag tror det är den vanligaste till mac också.

Problemet är att jag inte riktigt vet vilka inställningar jag ska ha, jag sitter bakom en trådlös router iallafall.
Jag har försökt ställa in och har öppnat slots, lagt till mycket share, fyllt i alla namnuppgifter och sådant.
Men det som händer är att när jag försöker connecta till någon hub står det nästan alltid error meddelanden.
Om jag kommer in på en hub fungerar det inte att söka, det kommer inte upp några resultat.

Så om det är någon Mac användare som använder dcgui och vill hjälpa till är jag mycket tacksam!

• Oregistrerad
  • 2004-03-20 19:39

Sitter du bakom router skall du ställa in att du är "Passive" i inställningarna... Då kan du söka på hubbarna

• Oregistrerad
  • 2004-03-21 09:10

jag hade samma problem första gången jag försökte med dcgui men jag kom på att jag hade active mode men jag har airport o sång o ställde in på passive mode då fungerar d perfekt

• Medlem
  • Piteå
  • 2004-03-22 01:57

Det går ju att köra active bakom en router om man kör med portforwarding på den porten dcgui använder.

1
Bevaka tråden