Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

FTP-server problem med en liten knorr...

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ok, har sök och läst men inte hitta något. Problemet har en liten knorr på slutet så sluta inte läs redan nu.

Har Telia ADSL 0.5mbit och en Dlink 604 router och en testversion av Rumpus.

Försöker att få min FTP server att synas för omvärlden. Har gått in i routern under Advanced/Virtual server och fyllt i "Service ports: 21" och fyllt i det interna numret förfrågningen ska gå till. "Schedule = Always".

Nu till problemet. Folk kommer in men kan inte se några filer. Loggar jag in via det interna IP-numret så kommer jag in och allt är frid och fröjd. Tar jag bort routern och låter folk logga in direkt fungerar det också. De som försöker logga in använder sig av Transmit som jag antar står på passive mode från början right?

Någon som har en aning?

• Oregistrerad
  • 2004-03-20 23:53

Be dom testa logga in utan passive... brukar funka för mig ibland. Annars kan det bero på att du måte öppna någon port till på routern. Tyvär så komem jag inte ihåg vilka portar d va man mera skulle kunna testa öppna...

Öppna både port 20 & 21 Så undvikar man att inkommande trafik till ftp:n blir blokerad av brandväggen.

• Oregistrerad
  • 2004-03-21 02:11

jag har för mig att det står exakt vilka portar man skall öppna i rumpusmanualen / på företagets hemsida.
eller så kan du ju sätta in servern i DMZ i routern och testa om det funkar så först så man vet helt säkert att det bara är routern som stoppar upp.

1
Bevaka tråden