Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iLife på server?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-22 10:16

Hej,

Jag stöter på patrull när jag försöker installera iLife (egentligen bara Garageband) på OS X Server 10.3. Den säger att det helt enkelt inte är kompatibel med operativsystemet.

Är det någon som har tips på hur vi kan komma runt problemet?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-22 12:55

Vilka delar ska du använda? Det borde gå och använda det separata installationspaketen. Har det inte i huvudet just nu men har för mig att an ska klicka på installationspaketet och visa info och klicka på visa orginal. Installera sedan programmen var för sig. Har för mig att det ska fungera då.

en sak att tänka på är att Mac OS X server prioriterar serveruppgifter för andra saker. Dvs det kan gå segt om du har servern igång och försöker köra text Garageband. Om det är lämpligt att använda en server som arbetsdator samtidigt är en annan sak...

  • Medlem
  • International user
  • 2004-03-22 13:33

Och vad har iLife på en server att göra?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-22 14:10

Ja, man kan ju faktiskt fråga sig vad iLife ska göra på en server. Det är egentligen Garageband vi vill åt när lekstugan öppnar efter arbetstid. Servern är nämligen snabbast av våra stationer och krämen behövs när vi pratar ljud.

Tack, vi testar tipset att försöka installera Garageband för sig...

/Peter

  • Oregistrerad
  • 2004-03-22 14:29

http://www.macosxhints.com/article.php?story=20040117235423466&query=ilife+server

borde la funka... macosxhints är en grov källa för information om i-stort-sett allt

1
Bevaka tråden