Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Följ med 99mac till Apple Expo Paris

Tråden skapades och har fått 231 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av MatsIntosh:

Såg just att Pegges och jag har WiFi-access på vårt hotell.
Orange har ett 30-tal accesspunkter i Paris ( http://www.orange-wifi.com )

30 Euro kostar ett 4 timmars kort.

/Mats

Coolt - lite dyrt tycker jag, men om vi tar med oss en AirPort Extreme kan vi kanske dela på kostnaden

Ursprungligen av Fredrik Dolk:

Är det säkert att han är tillbaka efter sjukskrivningen då?

Näe, det är ju sant... Då faller ju lite av poängen med att köa för en keynote, iaf i mina ögon. Visst borde de offentliggöra vilken talare det blir innan?

Ursprungligen av Adrian B:

Näe, det är ju sant... Då faller ju lite av poängen med att köa för en keynote, iaf i mina ögon. Visst borde de offentliggöra vilken talare det blir innan?

Ja, som ni säkert vet och läst i en annan tråd så blir det Phil Schiller som ska hålla keynoteanförandet (säger man så eller är det en tautologi?).

Inget ont om Schiller, men det vore ju kul att få se Jobs live nån gång. Nåja, det mesta tyder i alla fall på att nya iMac G5 lanseras då, så något finns att se fram emot.

Jag har inte fått min K-badge heller, men jag anmälde mig rätt nyligt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-11 21:13

Lägger till lite som skrivits tidigare i tråden:

Jonathan, Hotel Montmartrois (det är nu fullbokat, jag kollade i dag)
Mondo, Hotel de Turenne
Pegges, Comfort Hotel Montparnasse

Senast redigerat 2004-08-11 21:23
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-11 21:15

Jag fick min K-biljett för ca en vecka sedan. Det går också att ringa till expot så fixar de det.

http://www.apple-expo.com/uk/index.php?home=gp

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-11 21:22

Uppdaterat:

MatsIntosh, Comfort Hotel Montparnasse
Jonathan, Hotel Montmartrois
Mondo, Hotel de Turenne
Pegges, Comfort Hotel Montparnasse
Per Ejeklint
Björnström (kommer väl?)

MatsIntosh, Comfort Hotel Montparnasse
Jonathan, Hotel Montmartrois
Mondo, Hotel de Turenne
Pegges, Comfort Hotel Montparnasse
Per Ejeklint
Björnström (kommer väl?)
Magnus Krantz, Hotel de Turenne
(om jag får dela rum med dig Mondo, har inte fått någon riktig bekräftelse på det?)

  • Medlem
  • International user
  • 2004-08-21 23:23
Ursprungligen av Magnus Krantz:

MatsIntosh, Comfort Hotel Montparnasse
Jonathan, Hotel Montmartrois
Mondo, Hotel de Turenne
Pegges, Comfort Hotel Montparnasse
Per Ejeklint
Björnström (kommer väl?)
Magnus Krantz, Hotel de Turenne
(om jag får dela rum med dig Mondo, har inte fått någon riktig bekräftelse på det?)
Knuckie (Johan) bor hos polare en bit från Louvren.

Vad har ni planerat att göra annars om kvällarna, någon som är med på några öl så skulle ju det vara trevligt

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-12 19:07

Kan inte Steve framträda som ett datorgenererat hologram mitt på scenen?

"Obi-wan Kenobi, you are our only hope."

Jobs skulle väl ha en hiatus på en månad efter operationen. Det borde väl ungefär bli i runda slängar slutet av augusti. Jobs-keynotes brukar aldrig annonseras särskilt tidigt. Ofta en eller två veckor innan bara. Om Jobs inte kommer verkar arenan de valt lite väl stor.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-12 19:23

Det blir nog Phil Schiller i säckiga jeans, men jag kommer att åka dit i alla fall.

Inte ens Think Secret vet något om Jobs än så länge...

Citat:

It is still not known if Apple CEO Steve Jobs will deliver the presentation

Sådärja, hotell bokat. Best Western Etoile Friedland Champs-Elysees. Jag drar ned den 30:e. Är det nån träff inplanerad?

En fråga för folk med koll på hotell i Paris: Bör man boka hotell via nätet i förväg? Kan man hitta bättre priser på plats i Paris?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-15 14:01

Jag har några frågor:

• Finns det öppna trådlösa nät på Apple Expo?
• Kan man surfa med sin egen dator där?
• Får man ansluta någonting till Macarna på expot om man vill publicera bilder osv?
• Var i Paris kan man annars låna en dator för det ändamålet?
• Får man ansluta kameror, kortläsare osv till datorerna på internetkaféer?

Någon som vet?

Nu anmälde jag mig.

Kanske kör bil ner. Chansar på sistaminutenbostad Känner säkert någon som har hus/lägenhet där skall kolla med syrran också. SamboLena fyller ju år den veckan. Kul grej. Hon blir säkert jätteglad för att gå på mässa

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-15 17:58
Ursprungligen av Pirre+:

Nu anmälde jag mig.

Kanske kör bil ner. Chansar på sistaminutenbostad Känner säkert någon som har hus/lägenhet där skall kolla med syrran också. SamboLena fyller ju år den veckan. Kul grej. Hon blir säkert jätteglad för att gå på mässa

Har du K-badgen också?

Ursprungligen av Mondo:

Har du K-badgen också?

Den skulle ju komma under de 2 första veckorna i augusti. Min har inte kommit än

J.

Ursprungligen av Jonathan:

Den skulle ju komma under de 2 första veckorna i augusti. Min har inte kommit än

J.

Jag fick min den 10/8

/M

Ursprungligen av Jonathan:

Den skulle ju komma under de 2 första veckorna i augusti. Min har inte kommit än

J.

Min har inte heller dykt upp ännu. Men det vara bara drygt en vecka sedan jag anmälde mig till keynotet. Har du "bevis" på att jag är registrerad i form av e-postkvittot. Så det löser sig, räknar jag med.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-15 19:09

Ska rigga upp ett litet diskussionsforum (mötesplats, anslagtavla) bara för det här evenemanget. På så vis kan vi hålla kontakten där nere. Alla kommer att kunna gå in på forumet och kolla mötesplatser, restaurangtips osv.

Återkommer angående det!

Är det någon som vet om det finns öppna nät på expot osv? Eller var man kan låna en internetanslutning?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-15 20:41

OK, forumet är uppe och rullar. Skicka ett meddelande till mig om du vill bli medlem!

Kommer vi få se någon rapportering från mässan? Vore väldigt kul i så fall
Kan tyvärr inte åka med ner, skola

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-15 22:16
Ursprungligen av Kristofer G:

Kommer vi få se någon rapportering från mässan? Vore väldigt kul i så fall
Kan tyvärr inte åka med ner, skola

Jodå, under förutsättning att det finns datorer där nere. Franska tangentbord är ju dessutom komplett omöjliga att använda. De stackarna tvingas trycka på skift-; när de ska skriva en punkt. (Jo, det är sant.)

Bra
Tycker det vore väldigt konstigt om det inte finns wifi eller datorer man får använda på mässan, men man vet ju aldrig.
Oj snacka om skumt tangentbord. Hur tänker man när man kommer på nåt sånt?

/K

Amiga iof, men ändå

Det blev väldigt tyst i den här tråden, trots att det börjar närma sig ordentligt nu...

Jag fick i alla fall min och flickvännens K-badge idag, vilket var perfekt eftersom jag reser imorgon.

Hur länge tror ni man behöver köa för keynoten? (Speciellt nu när Jobs inte ska tala.)

Jag brukar ju vara på Expo i Paris varje år men det blir knepigt att hinna med denna gång - jag landar på Arlanda nästa söndag 29/8 på morgonen efter en tid i USA. Känner inte att jag är så sugen på att flyga ner till Paris direkt (just nu iallafall).

K

Har tyvärr inte möjlighet att åka i år heller. Om det är någon som vill åka men inte har någon "badge" så kan jag ställa upp med en K-märkt sådan. Orkar nog inte skicka utan avhämtning i Stockholm gäller.

Kommer inte Björnström?

Vad blir expot utan Björnström? Först Jobs och sen det här! Det är nästan så man ångrar att man ska dit själv.

Bevaka tråden