Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp! Skrivardelning från XP !!

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sitter på min flickväns jobb och försöker få deras XP-burk att skriva ut på den Epson Stylus C 82 som är kopplad (via USB) till en iMac (10.2.8). Datorerna sitter ihop med en vanlig Ethernet-hub. Har installerat Gimp Print (4.2.6), men det hjälpte inte...
Från PC:n så hittar jag iMac:en, men inte skrivaren. Skrivardelning, Windows-fildelning är på. Vad har jag missat?

Snälla, hjälp mig visa dom att mac och PC kan samexistera !

• Medlem
  • 2004-03-24 09:49

Det är inte lätt att hantera nätverksskrivare över huvudtaget i Windows, även om den delas ut av en Windows-PC. Jag har sett åtskilliga nätverkskonsulter slita sitt hår med det, medan jag med min Mac bara har letat upp skrivaren och skrivit ut... det hjälper inte dig, men du ska veta att det inte är dig det är fel på.

Windows kan ju inte själv hitta några skrivare, utan de måste konfigureras för hand så vitt jag förstått.

• Medlem
  • Bollnäs
  • 2004-03-24 10:23

I och med att du har Jaguar på macen så kan du följa instruktionen nedan. Eller så uppgraderar du till Panther, vilket ska klara skrivardelning mot windows av sig själv.

http://discussions.info.apple.com/[email protected]@.3bbc68b2

1
Bevaka tråden