Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Telefon via iBook?!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Bästa vänner,

Finns där någon som kan hjälpa mig att lösa följande ekvation?

Jag har en iBook (vit) g3 900 och vill kunna spela in samtal på datorn, helst i mp3 fomat.
Hur och vad gör jag?

Tackar

• Oregistrerad
  • 2004-03-24 19:44

Jag ställde samma fråga för bara några dagar sedan, men fick inga svar. Jag kollade på VersionTracker, men kunde inte hitta något för Mac.

Vad tråkigt... Jag har ringt både Apple Sverige och Macoteket, ingen av dem vet.

Ursprungligen av vastatrix:

Bästa vänner,

Finns där någon som kan hjälpa mig att lösa följande ekvation?

Jag har en iBook (vit) g3 900 och vill kunna spela in samtal på datorn, helst i mp3 fomat.
Hur och vad gör jag?

Tackar

För att spela in ljud på datorn behöver du ett litet program som heter CD Spin Doctor (följer med Toast Titanium). Har i.o.f.s för mig att CD Spin Doctor spelar in i AIFF-format men det kan man ju konvertera.

Är jag helt fel ute eller är du ute efter phlink

• Oregistrerad
  • 2004-03-25 07:13

Det verkar som om det inte fungerar att spela in från modemet.

Saxat ur:

http://www.blackcatsystems.com/software/audiocorder.html

Finally, Audiocorder works as a telephone call recorder under MacOS9! Using just your internal modem, you can record telephone conversations. This should work with many internal modems, but be sure to test it out on yours. It doesn't work on all Mac models, and only works under MacOS 9. (Be sure to check with your local regulations regarding recording such calls) Note, this will not work on iBooks and Cubes, as these models do not have analog sound input capabilities. Nor does this work under MacOSX, due to limitations of OSX beyond our control - for some reason Apple doesn't route modem audio to sound input under OSX.

1
Bevaka tråden