Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

.mac medlemsskap

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-24 18:16

hallo

Min trial tid börjar gå ut på .mac nu och ska skälvfallet fortsätta ha det.

Tillsaken hör den att man bara kan betala över nätet med kort och det hör till mina saker att inte göra det!
Kan låta som tidernas störrsak skämt. Men har blivit lurad och saker har försvunnit för många gånger så det ska kunna vara roligt!

Inte för att jag inte litar på mac eller att någon crack hacker kan se mina kort nummer! Utan bara det att jag inget gör det! punkt slut

Så hur kan man då betala?
Går gärna med på wire trans eller pg-bg men ingen på .mac vill svara eller kan svara tydligen!'

Mvh tobias

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-24 19:53

Det är rätt! Stå på dig!
Själv öppnade jag ett separat konto på banken som jag kopplade ett VISA till. Dit för jag över slantar när det behövs. Därför kan man inte bli av med mer än vad som finns för tillfället. I alla fall något, även om man kan bli blåst på det finns där...hittills har det inte hänt mig ... ta i trä

.mac kan du köpa på Applestore och angående betalning verkar de ha flera sätt att gå till väga. Köper du .mac från AppleStore får du en låda med en kod och en manual. Du aktiverar på nätet med koden. Välj bara ut ett fint namn innan dess.
Beställer du ett .mac får du gärna ange kimpa1(kanelbulle)mac.com som referent. Då får jag 20% rabatt på nästa årsavgift

Så här skriver AppleStore:
5. Betalning

5.1 Betalning kan ske på något av de sätt som anges under avsnittet om betalning på Apple Store-webbplatsen.

5.2 Betalning görs SEK i enlighet med vad som anges på Fakturan.

5.3 Om du väljer att betala med kontokort måste du lämna utförliga kontokortsuppgifter i samband med din Beställning. Kontokortet belastat först när faktura utfärdas, vilket sker vid leveransen.

5.4 Om du väljer att betala med check eller via elektronisk överföring eller postgiro, skickar vi en betalningsanmodan och levererar Produkterna när betalningen är mottagen.

5.5 Fakturan (och eventuell betalningsanmodan) skickas till den faktureringsadress som finns angiven på Orderbekräftelsen. Fakturan skickas i samband med att vi levererar Produkterna. Om du betalar med kontokort måste det ha sin faktureringsadress i Sverige.

Kan man inte köpa via Apple Store, och sedan belata via postförskott?
Kolla denna sida http://www.apple.com/se/mac/
Till höger finns en grå knapp, "Köp nu".

** edit **
Sorry, lite sen med submit-knappen;-)
** edit **

1
Bevaka tråden