Det är rätt! Stå på dig!
Själv öppnade jag ett separat konto på banken som jag kopplade ett VISA till. Dit för jag över slantar när det behövs. Därför kan man inte bli av med mer än vad som finns för tillfället. I alla fall något, även om man kan bli blåst på det finns där...hittills har det inte hänt mig ... ta i trä
.mac kan du köpa på Applestore och angående betalning verkar de ha flera sätt att gå till väga. Köper du .mac från AppleStore får du en låda med en kod och en manual. Du aktiverar på nätet med koden. Välj bara ut ett fint namn innan dess.
Beställer du ett .mac får du gärna ange kimpa1(kanelbulle)mac.com som referent. Då får jag 20% rabatt på nästa årsavgift
Så här skriver AppleStore:
5. Betalning
5.1 Betalning kan ske på något av de sätt som anges under avsnittet om betalning på Apple Store-webbplatsen.
5.2 Betalning görs SEK i enlighet med vad som anges på Fakturan.
5.3 Om du väljer att betala med kontokort måste du lämna utförliga kontokortsuppgifter i samband med din Beställning. Kontokortet belastat först när faktura utfärdas, vilket sker vid leveransen.
5.4 Om du väljer att betala med check eller via elektronisk överföring eller postgiro, skickar vi en betalningsanmodan och levererar Produkterna när betalningen är mottagen.
5.5 Fakturan (och eventuell betalningsanmodan) skickas till den faktureringsadress som finns angiven på Orderbekräftelsen. Fakturan skickas i samband med att vi levererar Produkterna. Om du betalar med kontokort måste det ha sin faktureringsadress i Sverige.