Jag har precis varit i kontakt med Apples kundtjänst. Då jag har haft problem med min ny inköpta 12" PB. Den har varit till Holland två gånger, och felet har inte blivit åtgärdat. Datorn har varit borta fler dagar än den varit i mina ägor...
Jag faxade lite uppgifter till kundtjänst i måndags, och blev lovad att XXX skulle höra av sig under dagen, på tisdagen ringer jag igen eftersom jag inte hört nått från XXX, blir då lovad att han skall ringa under tisdagen. Idag torsdag ringer jag igen eftersom jag inte har hört nått från XXX. Denna gång får jag prata med en annan person på kundtjänst som medelar att jag skall få en ny dator skickad till mig. Men jag måste själv bekosta frakten av min gamla dator till Apple Computer i Kista. Och jag måste ta min nya dator till en "serviceprovider", för att stoppa i den större hårddisken och det extra minnet som jag hade beställt till min första PB. För min del så innebär detta i praktiken att jag måste köra nära nog 40 mil för att lämna den gamla datorn och få den nya fixad... och bekosta allt själv.
USELT APPLE!!!
Jag frågade om inte Apple kunde ställa upp med förlängt Apple care i tre år som goodwill, men nej. Det jag får är en PB med Superdrive i sället för Combo, som jag hade i den gamla. Jag valde bort Superdrive när jag beställde min PB därför att jag trodde (tror) inte att jag kommer att bränna några DVD.
Nä jag känner mig riktigt besviken på Apple! Jag älskar deras datorer och kommer aldrig att byta till nått annat men jag är RIKTIGT BESVIKEN. Detta har kostat mig mycket tid och även endel pengar. En Power Book med extra minne och största hårddisken är ju inte heller direkt gratis.... Jag hade faktiskt förväntat mig mer av Apple.
Fredrik