Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad innebär det slopade Mac-stödet?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har i omgångar varit väldigt intresserad av att skaffa en handdator, och när Palm släppte sin T3:a blev jag rätt såld. Dessvärre släpptes snart därefter bomben om att Palm OS i framtiden inte kommer ha officiellt stöd för Mac. Vad innebär detta i praktiken? Kommer jag inte kunna uppdatera mjukvaran i handdatorn för att ha fortsatt stöd för Mac-synkning, eller tror ni tredjepartsutvecklare kommer lösa det problemet? Skulle vara lite epa om man köpte en handdator i dag, som inte kan uppdateras pga bristande Mac-stöd.

• Oregistrerad
  • 2004-03-27 08:37

Det finns redan en tredjeparts utvecklare som har lovat stöd (Mark Space). Och personligen undrar jag om inte detta kommer att vara bättre än Palms stöd (sedan har det kommit olika bud från PalmOne och PalmSource om stödet för Mac). Det som är trevligt med Mark Space är att det tydligen kommer vara möjligt att skriva olika conduits mha XCode (Palms prylar kräver CodeWarrior).

Så endast framtiden kan ge ett svar på om vad det innebär.

Tack! Så du ser inte Palms (eventuellt) slopade stöd som ett problem!? Eller som en förevändning att välja någon annan handdator?

• Oregistrerad
  • 2004-03-31 16:06

Nej och alternativet är ju Pocket PC och då måste man väl köpa syncdelen från ... Mark Space Jag hoppas att de blir enklare för olika tillverkare att göra conduits eftersom Mark Space säger sig vilka göra en "HotSync" som har ett API som är precis som Windowsvarianten.

Great! Då anser jag det problemet vara ur vägen!

Tack för hjälpen!

1
Bevaka tråden