Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min sunkiga webcam sänker 10.3...

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-03-28 14:46

Jag har en typisk rustakamera (Trust Spyc@m 100) jag snott från min väna moder, som funkar finfint med OS X och webbkameraprogget EvoCam sedan jag slängde in macam.components i Quciktimebiblioteket. Eller, 'funkade' ska jag skriva, för nu sedan jag hiade in 10.3 blåvägrar den.
Det funkar så att såfort jag kopplar in usbsladden (från spycamen) i datorn så lägger _alla_ program av. Det går inte att starta ett endaste program (de studsar i evighet och måste tvångsavslutas), och detta gäller tills dess sladden dras ur igen....

Finns det en lösning eller är detta en feature Apple gjort för att sälja lite fler iSights?

• Medlem
  • 2004-03-28 16:49
Ursprungligen av Enar:

Jag har en typisk rustakamera (Trust Spyc@m 100) jag snott från min väna moder, som funkar finfint med OS X och webbkameraprogget EvoCam sedan jag slängde in macam.components i Quciktimebiblioteket. Eller, 'funkade' ska jag skriva, för nu sedan jag hiade in 10.3 blåvägrar den.
Det funkar så att såfort jag kopplar in usbsladden (från spycamen) i datorn så lägger _alla_ program av. Det går inte att starta ett endaste program (de studsar i evighet och måste tvångsavslutas), och detta gäller tills dess sladden dras ur igen....

Finns det en lösning eller är detta en feature Apple gjort för att sälja lite fler iSights?

Har du testat med den "fixade" versionen av macam? Den officiella ska inte fungera så bra under Panther men fixen löste mina problem.
http://www.multi-cam.net/camera_downloads.html

/majk

• Medlem
  • 2004-03-28 17:20
Ursprungligen av majk:

Har du testat med den "fixade" versionen av macam? Den officiella ska inte fungera så bra under Panther men fixen löste mina problem.
http://www.multi-cam.net/camera_downloads.html

/majk

Testar... Doh! Nu blev den en såndär Classic-grej (installerarer tror att den är ett classicprogg). Vad var det man gjorde då?

Men förresten, ska det räcka för att sänka hela OSX?

/E

• Medlem
  • Uddevalla
  • 2004-03-28 19:06

Tack!!!! Precis vad jag behövde för att få igång min logitech pro 3000 puss!!!

Som jag har letat!

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2004-03-28 22:45
Ursprungligen av skatan:

Tack!!!! Precis vad jag behövde för att få igång min logitech pro 3000 puss!!!

Som jag har letat!

Kunde inte säga det bättre själv

Ursprungligen av Enar:

Men förresten, ska det räcka för att sänka hela OSX?

Definitivt, eftersom drivrutiner grejsar runt en massa på kernelnivå. En buggig drivrutin kan alltså utan problem ge en kernel panic.

• Medlem
  • 2004-04-03 15:41
Ursprungligen av Enar:

Testar... Doh! Nu blev den en såndär Classic-grej (installerarer tror att den är ett classicprogg). Vad var det man gjorde då?

Ja, vad är det man ska göra då? För att datan ska haja att det inte är ett classicprogg utan en installerare... det går ju liksom inte öppna med Installeraren.

??

• Medlem
  • 2004-03-28 22:50

Det bjuder jag på.

• Oregistrerad
  • 2004-04-04 01:04

Du kanske plockade ner fel version för Mac OS 9 och inte för OS X. Plockade ner Panther versionen och den fungerar utan problem.

//Rob

Senast redigerat 2004-04-04 01:22
  • Medlem
  • 2004-04-04 02:34
Ursprungligen av Robo-X:

Du kanske plockade ner fel version för Mac OS 9 och inte för OS X.

Kanske gjorde jag det, ja. Jag är dum i huvudet. Men tack för hjälpen.

• Oregistrerad
  • 2004-04-04 05:10
Ursprungligen av Enar:

Kanske gjorde jag det, ja. Jag är dum i huvudet. Men tack för hjälpen.

Kanske det. Jag plockade ner filen två gånger på två olika datorer och båda gångerna kunde jag packa upp filen utan problem. Med Stuffit Expande (både 7 och 8) och båda gångerna skapades en macam_multicam_fix mapp med macam.app och macam.component . Macam.app kunde jag dubbelklicka och den startade som vanligt. Det finns ingen installerare!

Prova att plocka ner filen igen.

//Rob

• Medlem
  • 2004-04-04 10:56

Funkade utmärkt. Tack igen. Nu är det bara frågan om man ska ge sig in i iChat-träsket också.

1
Bevaka tråden