Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Irritationsmoment: montera bild med ram

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har ett par enkla frågor som säkert är lätta att besvara, men som vållar huvudbry för mig som inte kan.

1. Jag vill montera en bild i ett InDesigndokument. Bilden har jag fixat till i Photoshop och lagt en kantlinje runt. När jag monterar bilden i jpg-format försvinner ramen på tre sidor. Samma sak om jag monterar den som tif. Detta gör mig vansinnig eftersom jag har försökt MÅNGA gånger. Förra gången det hände gav jag upp och la en ram i InDesign runt. Vad gör jag för fel? Jag har Photoshop 7, InDesign 2.0.2 och OS X.

2. Finns det någon som vet en sajt där man kan se exempel på teckensnitt? Helst som går att ladda ner gratis.

Basilika

En fråga bara. Varför postar du i flera forum med samma fråga? Detta är inte första inlägger du gör så med. Du får inte fler svar, och det är bara irriterande om man sen ska söka igen en tråd och de finns flera med samma sak i.

EN tråd räcker!

Ursprungligen av Johan S:

En fråga bara. Varför postar du i flera forum med samma fråga? Detta är inte första inlägger du gör så med. Du får inte fler svar, och det är bara irriterande om man sen ska söka igen en tråd och de finns flera med samma sak i.

EN tråd räcker!

Jag ber verkligen om ursäkt. Jag ska aldrig göra så igen. Jag måste lära mig de regler som gäller här. Jag känner mig vederbörligen åthutad och vet inte om jag vågar skriva in hit igen. Men du har helt rätt, det var andra gången jag skickade in samma meddelande till två olika trådar. Två gånger har det sammanlagt hänt. Och det är ju verkligen två gånger för mycket. Jag förstår att det är jätteirriterande. Oändligt mycket mer irriterande än dina språkliga konstigheter. För det är väl perfektion vi alla strävar efter?

Förlåt dig själv.

Senast redigerat 2004-03-29 18:50

tack så mkt för hjälpen!

Tack så mycket, alla snälla hjälpsamma människor! Jag ska kolla upp allt det ni sa och hoppas att jag hittar lösningen.

Basilika

Senast redigerat 2004-03-29 18:52

Ser du ramen om du gömmer alla markeringsramar/stödlinjer osv genom att trycka "w"?
Är ramen försvunnen även på utskrift?

Tryck alt-kommando-c så att ramen säkert är tillräckligt stor för att rymma hela bilden, sen högerklicka och välj "visning med hög kvalite", syns allt då så lär det funka bra vid utskrift.

Annars är det ju rätt mycket enklare att göra ramen direkt i InDesign, som en kantlinje runt bildobjektet.

1
Bevaka tråden