Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Namnet flyter inte riktigt om man ska uttala det och om man vill slippa bokstavera sitt företagsnamn varje gång någon ska skriva ner det så ska man satsa på något enklare.
Alldeles för många konsonanter. Jag leds till att tro att det handlar om nån spoling med basketkorg på pojkrummet som inte kan tygla sig och har startat en skithäftig wäbbdisajnITkonsultmanagementfirma. Eller nåt...
Jag leds till att tro att det handlar om nån spoling med basketkorg på pojkrummet som inte kan tygla sig och har startat en skithäftig wäbbdisajnITkonsultmanagementfirma.
Tänkte jag också på. Bättre att blända med utfört arbete istället för företagsnamn.
Jag håller med föregående talare. Det känns lite "vi tycker att vi är coola uppstickare" över namnet. Ta hellre ett kortare namn som är lätt att uttala och minnas.
Dessutom låter det som allt annat. Men på fråga 2 svarar jag att ni nog ägnar er åt något med rörliga bilder.
Sisters of Mercy gjorde en platta som heter Vision Thing. Det är en jättedålig skiva, men ett jättebra företagsnamn. Mycket mer intresseväckande och vågat. Vart kan jag skicka fakturan?
Fast företagsnamn som innehåller X kommer folk ihåg lättare , iaf enligt varumärkesundersökningar.
Det där har jag också hört. Lite spännande att ingen verkar veta vilken undersökning som menas bara... Kan vara den från första upplagan av Positioning: The Battle for Your Mind av Al Ries och Jack Trout, men det avsnittet är väl borttaget i den reviderade upplagan har jag för mig.
Gillar inte att det börjar med liten bokstav och att det är så kraxigt med alla konsonanter. Byt till ett namn som beskriver vad du arbetar med istället!
Jag tror att ni jobbar med specialeffekter och post production på video, kanske till reklam och musikvideo. jag kan ju inte den branchen men namnet låter kanske lite "Straight out of HyperIsland" i klangen...
Och som någon annan sa, ni kommer inte att få ett enda paket eller brev med namnet rättstavat!
Håller inte alls med om att det skulle vara svåruttalat eller svårstavat. Iaf då x:et, som känns ganska fånigt, flankeras av ett stort E.
Jag tror likt axpax att det handlar om specialeffekter. Kanske en touch av 3d (vilket förmodligen bara beror på att jag arbetat med Cinema4d 23 timmar om dygnet senaste veckan...).