Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lösning på slött Safari

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sedan 10.3.3 har min Safari blivit löjligt segt. Från att ha varit ett rappt och trevligt program har det blivit segt och ett lidande att använda. Jag försökte Slänga plists, tömma cache och resetta hela Safari, men inget hjälpte. Idag fick jag lösningen tack vare en diskussion på Apple:

Släng mappen user/Library/Safari/Icons! (Det är lugnt, den dyker upp vid nästa safaristart igen.)

Nu är det kul att surfa igen.

Läste precis tipset om detta på macosXhints och det var lyriska kommentarer, verkar verkligen ha hjälp många. För den som vill lära sig hur man gör ett cron-jobb som rensar gamla iconer automatiskt från Icons-mappen så kolla in kommentarerna till tipset.

• Oregistrerad
  • 2004-03-31 17:52
Ursprungligen av Adrian B:

Läste precis tipset om detta på macosXhints och det var lyriska kommentarer, verkar verkligen ha hjälp många. För den som vill lära sig hur man gör ett cron-jobb som rensar gamla iconer automatiskt från Icons-mappen så kolla in kommentarerna till tipset.

Om man har Cocktail så slipper man skapa cronjobbet själv. Har för mig att det finns ett alternativ som heter rensa Safariikoner i programmet.

MVH
/Björn

• Medlem
  • Älmhult
  • 2004-04-01 09:26
Ursprungligen av kumachan:

Om man har Cocktail så slipper man skapa cronjobbet själv. Har för mig att det finns ett alternativ som heter rensa Safariikoner i programmet.

MVH
/Björn

Cocktail: system/cache/safari bookmark icons, eller något annat?

• Medlem
  • Mölndal
  • 2004-09-14 01:38

Kika på OmniWeb

OmniWeb kanske inte är snabbare just nu (tidig version), men det är ett program värt att titta på. Har många lösningar på sådant man saknar i Safari. Jag har kört den i demoläge några veckor nu och kommer att köpa den.

Safari är bra, men för enkel tycker jag. Med OmniWeb kan man köra lite mer "avancerat". Kul också att det finns varianter till Apples program. Dom är bra och lättanvända, Men det är bra att det finns alternativ.

För den nyfikne: OmniWeb
¨

• Oregistrerad
  • 2004-03-31 15:36

om man stänger av javascripts så flyger safari som en oljad gås i en småländsk örtagård... med mandel, måste ha mandel...

Som ett uppföljning till detta kom det ut ett nytt tips på macosXhints där ytterliggare knep för att få Safari snabbare finns:

Additional simple tips to make Safari faster

Man ska rensa sin autofill-lista och slå av alla språk man ändå inte använder. Och det finns länk till tips om javascript som nämndes nyss med mera.

1
Bevaka tråden