Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Citrix i OSX - problem med sommartidsomställningen

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena
Vi kör Citrix på jobbet. Då Citrixservrarna ställdes om från vintertid till sommartid så funkade det direkt för alla PC Citrixklienter, men Macarnas Citrixklienter verkar inte greppa det hela. Så tidsinställningen i min Citrix är nu en timma fel.
IT-supporten säger att klienten tar sin tidsinställning från den tid som är inställd på den lokala burken, och det verkar vara så på PC-fronten. Men Mac-klienten verkar inte lyckas ta tiden från OS X.

Jag kör OS X 10.3.3 på en G5:a. Min partner kör en G4:a med 10.3.2

Nån som kan hjälpa oss?

Ursprungligen av Daniel Eriksson:

Tjena
Vi kör Citrix på jobbet. Då Citrixservrarna ställdes om från vintertid till sommartid så funkade det direkt för alla PC Citrixklienter, men Macarnas Citrixklienter verkar inte greppa det hela. Så tidsinställningen i min Citrix är nu en timma fel.
IT-supporten säger att klienten tar sin tidsinställning från den tid som är inställd på den lokala burken, och det verkar vara så på PC-fronten. Men Mac-klienten verkar inte lyckas ta tiden från OS X.

Jag kör OS X 10.3.3 på en G5:a. Min partner kör en G4:a med 10.3.2

Nån som kan hjälpa oss?

Hej,
Nu vet jag inte vilken version på Citrix Metaframe ni kör, men i Metaframe XP 1.0 så finns det två inställningar som heter "Use local time of ICA Clients" och "Use local time estimation". Detta ställer man under inställningarna för hela farmen. Om man inte har användare i flera tidszoner så är det normalt ingen fara att stänga av detta.

Såg även en liten notis om att det var gjort en del förändringar med hanteringen av tidzoner i senaste Citrixklienten, version 6.30.323.

Länk till Citrix

Hoppas att det löser sig.

MVH / Johan

Nja, vi har bara en farm för hela företaget... och det är användare från hela Europa... så det går inte ställa om farmen tyvärr.

Ursprungligen av Daniel Eriksson:

Nja, vi har bara en farm för hela företaget... och det är användare från hela Europa... så det går inte ställa om farmen tyvärr.

Har tyvärr ingen Mac på det kontoret som jag är på idag, men jag ska se om det inte går att testa under morgondagen.

/JD

1
Bevaka tråden