Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Myt eller verklighet

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur är det nu egentligen är macen snabbast eller!? Allt som oftast så hör och läser man att macen är så mycket bättre än motsvarande pc. Så varför inte testa maskinerna med ett plattformsoberoende testprogram "Photoshop" och låta var och en se hur det verkligen förhåller sig.

http://www.geocities.com/psbench/index.html

På ovanstående sida går det att ladda ner testprogramfilen och därefter köra programmet. Dom som vågar och kan kan ju lägga upp respektive testresultat här förslagsvis...

Vart vill du komma? Igen att PC är bättre än Mac?
Tröttnar du aldrig att lägga ut dessa beten till plattformskrig?

Om du verkligen är intresserad av vilken maskin som är snabbast, kolla då på klustren som byggts, Hur många processorer krävs för att bli snabbast, CISC - RISC.

Inlägget är knappast tänkt som en början till krig, det blir vad man gör det till. Eller kan man säga genom sig själv känner man andra...;)

Tröttnar du aldrig på att anklaga andra för att starta plattformskrig?

Och jag som inte ens visste att en Shuttle SB61G2 P42.8GhzHT 1024Mb DDR-SDRAM var en Mac...

Ursprungligen av Ola Oscarsson:

Och jag som inte ens visste att en Shuttle SB61G2 P42.8GhzHT 1024Mb DDR-SDRAM var en Mac...

Du är den förste att påpeka det...

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2004-03-31 19:09

gah... inte första gången.

Men varför inte fortsätta den här tråden som du skapade om samma ämne?

Det skulle iofs vara kul att se vad en G5:a gör i det testet, men hur mycket det säger är fortfarande en öppen fråga. I gaussisk oskärpa, vinkelräta roteringar av bilden och skalningar, som är grundläggande för de flesta proffs, borde altivec ge G5:an fördelar, medan fler Ghz kommer att ge fördelar i sällan använda filter som akvarell.

Ursprungligen av Nicklas Högås:

Men varför inte fortsätta den här tråden som du skapade om samma ämne?.

Får man inte tillräckligt med uppmärksamhet så upprepar man sig

Ursprungligen av Nicklas Högås:

Men varför inte fortsätta den här tråden som du skapade om samma ämne?

Det skulle iofs vara kul att se vad en G5:a gör i det testet, men hur mycket det säger är fortfarande en öppen fråga. I gaussisk oskärpa, vinkelräta roteringar av bilden och skalningar, som är grundläggande för de flesta proffs, borde altivec ge G5:an fördelar, medan fler Ghz kommer att ge fördelar i sällan använda filter som akvarell.

Det verkar inte som det är någon med en G5 som är intresserad...Om G5 vore lika snabb eller snabbare had vi säkert redan fått se det men av nuvarande resultat får var och en dra sina egna slutsatser...Jag gör det gör ni?

  • Oregistrerad
  • 2004-03-31 20:37
Ursprungligen av xplane:

Jag gör det gör ni?

Jajjemen - men säkerligen inte alls samma…

  • Oregistrerad
  • 2004-03-31 19:34
Ursprungligen av xplane:

…ett plattformsoberoende testprogram "Photoshop" …

Eh… Jasså
Vanligt på båda - okey
Plattformsoberoende - näppeligen

[Ta bara en sådan sak som kompilatorn där det sedan länge funnits optimerade kompilatorer för intelskalbaggen medans motsvarande G5skalbaggen är ganska ny… Finns massa sådana saker… Plattformsoberoende och objektiv chimär… Abolut prestanda Testa på samma burk med några månaders mellanrum…]

Varför ens idas?

Detta är väl inget nytt för någon här hoppas jag... Det är väl inte av prestandasjäl som ni väljer Mac? Macen har andra fördelar som kompenserar för detta mer än väl.

1
Bevaka tråden