Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ctrl - Alt - Delete på tgb från Apple?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur gör man? Jag har ett iMactangetbord (det lilla) kopplat till min PeZe.

• Oregistrerad
  • 2003-01-24 12:50

Control + command + delete?

Ingen aning egentligen.. ska maila dig nu om Color Classic Om det är du hehe..

• Oregistrerad
  • 2003-01-24 13:43

Control + Command + ON/OFF-knappen (på tangentbordet alltså) har jag tryckt i flera år och det funkar bra.

[ 24. Januari 2003, 13:43: Meddelandet ändrat av: romanenko ]

• Medlem
  • Gävle
  • 2003-01-24 14:14
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: romanenko:
Control + Command + ON/OFF-knappen (på tangentbordet alltså) har jag tryckt i flera år och det funkar bra.

Fungerar på OS9, på OSX är det Command+Alt+Esc.
Så får du upp ett "Tvångsavsluta" fönster, ungefär som i winXP..

Jag kanske var lite otydlig. Jag har en PC med mactangetbord. Jag vill alltså köra en Control-Alt-Delete på PeZen ...

Men mit iMactgb har inte nån Delete-knapp

• Oregistrerad
  • 2003-01-24 14:19

Control + Fn + Alt + Backsteg brukar annars funka bra på en PowerBook som inte har Del-tangenten.
Fn + backsteg är för övrigt "framåtradering".

Jag trodde det var 99%mac, inte 1% mac! jag har en pz. När jag får problem med den (och det har jag redan: blåa dödens skärm och en sträng till ubc.nailed.org i en .exe-fil) skall jag be macentusiaster om hjälp?

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Sven-ErikOlsson:
Jag trodde det var 99%mac, inte 1% mac! jag har en pz. När jag får problem med den (och det har jag redan: blåa dödens skärm och en sträng till ubc.nailed.org i en .exe-fil) skall jag be macentusiaster om hjälp?

Men kära nån då ... Jag sitter på ett kontor med 5 macar, samtliga med Mac OS X 10.2.3, har kört mac sedan sent 80-tal, tvingar mina barn och sambo att köra imac hemma istället för en spelpc, är en aktiv användare på 99mac.com osv osv ... Jag har en stackars ful Compaq som jag använder för powerpointjobb ... för att inte förfula mitt skrivbord har jag kopplat in ett gammalt iMactangetbord till den. Nu undrade jag om nån annan macanvändare känner till hur man tar "dödens grepp" på ett dylikt tangetbord.
Jag nrukar inte bry mig om tjafsinlägg men nu är det fredag, jag är trött, det är mulet och jag känner mig lite småförbannad på det mesta. Framför allt min Cåmpack.

• Oregistrerad
  • 2003-01-24 15:04

Eftersom jag förstod dig från början så gör jag ett nytt försök

Borde det inte bara vara som knapparna som motsvarar crtl, alt och delete.. ?

Eller finns det ingen deleteknapp på dom mini-tangentborden?

Gissar att du testat en del iofs hehe.. så mitt tips blir väl o dra ur sladden ur väggen helt enkelt

• Medlem
  • Upplands Väsby
  • 2003-01-24 15:05

När jag skall logga in med det lilla iMac-tangentbordet som jag använde till min PC så använde jag "Control" + "command" + "kommatecknet på den numeriska delen av tangentbordet". Altså mellan "0" och "enter". Eller har jag missuppfattat frågan?

Fungerade det?

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Groaghach:
När jag skall logga in med det lilla iMac-tangentbordet som jag använde till min PC så använde jag "Control" + "command" + "kommatecknet på den numeriska delen av tangentbordet". Altså mellan "0" och "enter". Eller har jag missuppfattat frågan?

Fungerade det?

Pang, boom rätt på ´at!

funkar. tackar tackar!!!

• Medlem
  • Upplands Väsby
  • 2003-01-24 15:17

Kul att man kan göra lite nytta.

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Massebasse:
Men mit iMactgb har inte nån Delete-knapp

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: mcelwee:
Eller finns det ingen deleteknapp på dom mini-tangentborden?

Vilken Sherlock!

• Medlem
  • 2003-01-24 23:57

1
Bevaka tråden