Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Återskapa raderade filer?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-04-03 19:29

Det hät är taget ifrån en konversation med en kompis på msn, ..

---------------------------------------------------------------------

"Har ju två datorer så brukar targeta och dra över

...så när denna datorn var på lagning så gjorde de användaren test

...Så ändrade jag den på inställningar till LIme

...Men när man kollar via du vet hdisken och på användare så heter den test

...Så hade jag denna avstäng och så pillade jag med den andra och drog över lite saker

...Så såg jag den.. test, så jag ändrade namnet på den till Lime

...sedan när jag startade var det som att starta en ny dator eller allt var standard och allt var borta

...jo då hade den gjort en ny profil.....

...men tänkte jag drar över hela den föredetta test mappen och liksom byter plats på alla mappar på Hårddisken om du förstår?

...Sedan typ satt pappa och fixade med det och jag sa vad han skulle göra... så drog jag hela den LIME till skrivbordet. Sedan gick han in på den och på skrivbord och drog ut allt

...Nej

...han drog ut allt på lime

...fan

...han gick in på lime öppnade skrivbord och drog det till detta skrivbordet

...sen drog jag hela lime mappen

...men då fanns ju Lime reda på skrivbordet (allstå min mapp inte den stora)

...så jag bara ersätt efter som jag trodde jag kopierade från en annan mapp men det visade sig att jag flyttade

...Så kom det med ersätta lime upp... och jag bara den finns ju på den stora lime mappen så okey. Sedan bara FAN inget fanns under skrivbord i Lime mappen. Veckan innan hade jag tagit allt som var mitt från den andra datorn och laggt in här

...och så nu hade jag ingen uppdatering så hade jag raderat det"

---------------------------------------------------------------

Vet någon här om man kan återskapa det som han råkade ersätta? Finns det något program som kan återskapa hans filer??

Tack på förhand
//MacTim

  • Medlem
  • 2004-04-03 20:14

Tyvärr tror jag inte det. "Ganska" svårt att förstå exakt vad som sägs i konversationen, men jag hajar vad du menar. Filerna raderas och skrivs över, vilket gör dem i princip omöjliga att återfå. Med hjälp av NASA-teknologi kan man rekonstruera vad som var skrivet innan, men förmodligen bara fragmentariskt.

1
Bevaka tråden