Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

.pif

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-04-04 07:59

Snälla med vilken program öppnar jag detta dokument som slutar med " .pif " det är nytt för mig .
tack för any help .
C

• Oregistrerad
  • 2004-04-04 08:23

Sitter du på en Mac: helt ointressant att öppna dessa filer
Sitter du på en Windows-PC: låt bli att öppna dessa filer.

Enda gången du ser röken av en .pif-fil är när de kommer som bilagor i ett mail. Då är de med största säkerhet Windows-virus. PIF-filen styr inställningar av program, lite som plist-filen i OS X.

• Medlem
  • Tjörn
  • 2004-04-04 09:27

Schuckert: PIF filer styr väl iofs bara inställningar till gamla DOS/Win3.1 program?

Gott råd: Då dessa mail/bilagor kommer - ha ett filter som tar död på dom direkt - på det sättet undviker man att posta det vidare till någon annan stackare i Windowsvärlden. Ricky, är det verkligen så att ".pif" är riktat mot de som kör Windows 3.1 - tycker det låter konstigt men vet ju inget om detta - varför riktar dom sig inte till den breda massan typ Win98, Win2000, WinXP ??? Eller har jag missförstått något ?

• Medlem
  • Nacka
  • 2004-04-04 11:01

.pif står för "Program Information File" och innehåller inställningsinformation och startinstruktioner för DOS-program som skall köras under Windows(alla smaker). Så både Schuckert och Ricky hade rätt.

/arvid

1
Bevaka tråden