Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dreamweaver MX 2004 Strul med uppdatering av länkar

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2004-04-04 17:12

När jag flyttar en mapp med kanske 10 filer till ny plats inom Siten så "glömmer" DW att ändra i länkarna. Jag får upp rutan som frågar om jag vill uppdatera länkarna men sen så sker inte det.

Ngn som har en lösning/samma problem?

Jag har testat att bygga om Sitecache men det hjälper ej.

//mattan

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2004-04-04 17:42

Har aldrig hört folk ha problem med detta tidigare, och problemet finns inte med i Macromedia's "emerging issues" för Mac. Men kolla detta - kanske hjälper:

1. Uppdatera till 7.0.1 om dunte gjort det förut.
2. I Preferences -> General så borde den lilla "jump-menyn" stå så att DW skall fråga om du vill ha länkarna uppdaterade när du flyttar filer. Om den gör det, välj ett av de andra två alternativen, stäng preferences och starta om DW. Gå in och välj tillbaka till "Prompt".

  • Medlem
  • International user
  • 2004-04-05 11:00

Har redan uppdaterat och testade tips 2 utan effekt.

Strulet gäller mest filer som är html-galleri genererade med iView Media Pro. Kanske förvirrar kodningen Dw på ngt sätt. Skall testa vidare. Tack för tipsen!

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2004-04-05 11:27
Ursprungligen av mattan:

Har redan uppdaterat och testade tips 2 utan effekt.

Strulet gäller mest filer som är html-galleri genererade med iView Media Pro. Kanske förvirrar kodningen Dw på ngt sätt. Skall testa vidare. Tack för tipsen!

Ah...du tror inte det kan vara ett enkelt behörighetsproblem (permissions)?

Eller: Jag vet att filer som ligger på Apache/*nix server och som är t.ex. dynamiskt genererade kan jävlas ibland, bl.a. låter dom sig inte kastas bort. Detta beror ofta på att filerna "ägs" av programmet som skapade dom, dvs INTE permissions.
En tanke kan vara att det är nåt liknande.

Kan du ändra i filerna genom t.ex. Find & Replace?

  • Medlem
  • International user
  • 2004-04-05 12:00

Jepp, inget behörighetsproblem även om du har rätt i att filerna ligger på en lokal server. Testade på en lokal kopia för skojs skull. Har testat lite mer och det är helt klart ngt med formateringen i filerna som skapas av iView. Andra mappar/filer funkar felfritt.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2004-04-05 16:46

1. Kan du ladda upp en typisk sida som iView gjort nånstans och ge en URL så man kan få se koden?
2. En annan avlägsen möjlighet slog mig: Om länkarna i dom trilskande filerna är absoluta paths (dvs som http://www.mysite/foo/foo.html) och man inte har fyllt i rätt http-adress i Local Info, så tror DW att det är externa länkar och struntar i att uppdatera dom. E re nåt sånt, månne?

1
Bevaka tråden