Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Har installerat ftp-config. Så här förklarar han att man ska göra i hjälpen. Try to connect with a ftp-client to 127.0.0.1 (This is a loop back address which means it will attempt to connect to your machine). Jag har provat att ta bort firewallen helt och när jag försöker kontakta med ftp-klienten till 127.0.01, så säger ftpn User anonymous unknown.
Är det någon som vet vad jag gör för fel?
Brandväggen har inget med detta att göra. 127.0.0.1 är din egen maskin, eller rättare det ditt ethernetkort. Alla ethernetkort är inställda att svara på 127.0.0.1 vid anrop inifrån den maskin de sitter i. M.a.o. 127.0.0.1 finns inte på internet.
Det han säger är att du ska starta en ftp-klient och ange 127.0.0.1 som adress du vill ansluta till. Men för att kunna ansluta måste du ha en ftp-server igång på din maskin (antar jag), t.ex. den inbyggda i OS X.
Brandväggen har inget med detta att göra. 127.0.0.1 är din egen maskin, eller rättare det ditt ethernetkort. Alla ethernetkort är inställda att svara på 127.0.0.1 vid anrop inifrån den maskin de sitter i. M.a.o. 127.0.0.1 finns inte på internet.
Nej, 127.0.0.1 är det sk. loopback-interfacet och har inget med ditt ethernetkort att göra. Ethernetinterfacen heter något i stil med en<n>, typ en0 för (sladd)ethernet och en1 för det trådlösa ditot. Ditt ethernetkort svarar oftast på typ adressen 130.237.72.201, eller 192.168.123.2.
Ursprungligen av Gunnar B:
Det han säger är att du ska starta en ftp-klient och ange 127.0.0.1 som adress du vill ansluta till. Men för att kunna ansluta måste du ha en ftp-server igång på din maskin (antar jag), t.ex. den inbyggda i OS X.
Jo, jag har gjort det men ftp-klienten säger forfarande user anonymous unknown. Är det någon som kör ftp-konfig som kan berätta hur man gör för att programmet ska funka? Tycker att inställningarna är krångliga för man ska bl.a. skriva massa unix kod och sånt. Finns det inget enklare ftp server?