Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan dom göra något meningslöst?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Tjörn
  • 2004-04-04 20:38

Mina gamla 68k maskiner bara står och gör ingenting...
kan man inte få dem att göra något? räkna ut hur lång tid det tar att åka till månen hela tiden t.ex?
SETI @ Home har jag redan kollat på (söka efter UFO) men det kräver både PowerPC processor och nätverkskort....

Tips?

EDIT: Det är alltså en SE/30 och en Performa 460 det handlar om

Köra After Dark med en snygg skärmsläckare?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-04-13 10:02

Installera Linux på dem och ha en av dem som mailserver....
Måla en av dem röd - vit i samma mönster som en livboj, ställ den sedan i bokhyllan och skriv nöddator på den

• Oregistrerad
  • 2004-04-13 10:35
Ursprungligen av swede:

Installera Linux på dem och ha en av dem som mailserver....

Eller installera sys 6.07 och ha dem som webserver och mailserver resp.

Ställ dom att köra "sofa" -för det kanske finns en lösning...
[ref. Dirk Gently's Holistic Detective Agency]

• Oregistrerad
  • 2004-04-13 10:46

performa 460 var en rolig maskin att köra marathon på vad jag kommer ihåg, + att surfa på en 28.8 uppkoppling och netscape... satan vad nätet sprang fort när man slapp all flash och gunk.

vad jag saknar min gamla 460 och de trubbelfria dagarna innan man började fixa saker till döds och förbättra till oigenkännlighet. Hade inte ett endaste litet problem med den burken, den bara gick och gick och går fortfarande någonstans hos ett barn till en gammal flickväns kusin.

Ursprungligen av Jonny Larsen:

performa 460 var en rolig maskin att köra marathon på vad jag kommer ihåg, + att surfa på en 28.8 uppkoppling och netscape... satan vad nätet sprang fort när man slapp all flash och gunk.

Ha! Exakt samma kombo hade jag med runt 95. Har kvar Marathon orginal med 4 disketter. Inte så hög framerate där inte, men det spelet gav många skräckslagna timmar framför skärmen.
Hrrr, rita gradients i Clarisworks, mudda via Telnet, maila med eudora light.
sköna tider, jag håller med dig

• Medlem
  • Tjörn
  • 2004-04-15 16:48
Ursprungligen av Rutherford:

Ha! Exakt samma kombo hade jag med runt 95. Har kvar Marathon orginal med 4 disketter. Inte så hög framerate där inte, men det spelet gav många skräckslagna timmar framför skärmen.
Hrrr, rita gradients i Clarisworks, mudda via Telnet, maila med eudora light.
sköna tider, jag håller med dig

Marathon får du gärna skicka till mig då jag letat som en dåre efter det

EDIT: nån som vet några bra nätverkspel man kan köra mellan dessa (localtalk) Bolo vart inte riktigt det jag letade efter

• Medlem
  • Tjörn
  • 2004-04-13 13:09

Ni har inte några länkar till programmen som ni tipsar om?

• Oregistrerad
  • 2004-04-13 13:16

här finns mycket kul till dessa lite mer åldrade medlemmarna av macfamiljen:
http://mac.the-underdogs.org/

kan rekommendera monkey island, roligaste spelet som finns... jag har spelat igenom ettan och tvåan flera ggr och alltid garvat arslet av mig.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-04-13 19:01

Kör ett script till hårddiskarna så dom får spela en sista sång innan dom eldas upp med majbrasan!

Det gör jag med pc datorer!
fast dom är ju värdelösa redan vid produktions bandet!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-04-13 20:35

Kolla på Jag's House också:

http://www.jagshouse.com/

• Medlem
  • Tjörn
  • 2004-04-14 00:11
Ursprungligen av Mondo:

Kolla på Jag's House också:

http://www.jagshouse.com/

äh du är jobbig

Köra som server är givet, men då måste man ha nätverkskort. Annars är det gamla spel och i någon mån gamla tillämpningar. Har man en massa urgamla filer som man måste öppna ibland så är den gamla antikviteten värdefull.

Kör lite skönt loopande bakgrundsljud á la vågskvalp...

• Oregistrerad
  • 2004-04-15 15:15

eller gör om dem till "motivational speakers" och låt dem skrika "din satans idiot! jobba!" var tioende sekund... tills du blir så lack att du vet helt självklart vad du ska göra med dem.

fast 460:n skulle ju bli ett riktigt schysst ställ för en powerbook eller fötter...
eller så kan du måla fartränder, sätta hjul på:n och sälja den som "den första totalt mobila datorn... inget kånka här".
då kan du ju också kanske montera in den bärbara i pizakartongen och sälja den till någon mystisk människa med en liten liten tomteluva.

1
Bevaka tråden