Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mail hjälp

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-04-06 17:59

Hej vänner. Läste någonstans för ett par dagar sedan om mailproblem, men kan inte hitta det igen. Saken är den att jag kan ta emot mail men inte skicka... Vad är problemet???
Någon som har en humm bland er proffs på området. Jag slänger i alla fall ut bollen här så får vi se om någon har koll.

Otroligt tacksam för snabb hjälp.

Kan det vara att du har fel server för utgående post? De flesta internetleverantörer låter bara sina användare att använda leverantörens egna server för utgående post.

// Daniel

• Medlem
  • Bollnäs
  • 2004-04-06 18:14

Jag tog upp problematiken i den här tråden och Brake6 i den här.

Telia spärrade all trafik på port 25 som används när man skickar e-post redan den 15 mars. Använd Telias SMPT-server istället, så ska det fungera. Adressen till den är smtprelay1.telia.com.

Du kan också ansöka om att låsa upp port 25 hos Telia (vilket jag själv gjort). Då får du ytterligare ett avtal som ska undertecknas där man lovar att inte ha öppna mejlservrar och annat tok på sin uppkoppling.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2004-04-06 19:03

Tack Daniel, och vansinnigt stort tack till dig Kalle. Det fixade sig tack vare er. Så nu är jag lycklig mailskickare igen...Behöver jag göra något mer än detta eller är allt fixat och ordnat i detta nu?
Min fråga är alltså varför skall jag låsa upp port 25 när allt funkar som det skall nu.
Återigen stort tack du har räddat mitt jobb och lite till...Fan kom precis på att jag är arbetslös

Tror inte att du behöver göra något annat.

// Daniel

1
Bevaka tråden