Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Misslyckad avkodning

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har varje dag sedan 1 vecka tillbaka försökt ladda ned nya (senaste som släpptes 13 februari 2004) drivrutin för "HP PSC 750 All-in-One", version "700_636_EN" men när nedladdningen bör vara färdig så visar Safari följande lilla info:

Är det så enkelt att filen hos HP är skadad eller har jag missat något annat, har StuffIt Expander 8.0.2 för OSX.. min printer/scanner/kopiator är HP psc 750. Jag har Safari Enhacher men det har knappast något att göra med detta - inga andra webbläsare typ Firefox eller Mozilla lyckas fixa en helt fungerande fil åt mig.

hmm, kan inte komma på att jag har varit utsatt för detta felmeddelande förut, får du samma felmeddelande även på de andra läsare du har testat med?

• Medlem
  • Bollnäs
  • 2004-04-06 18:28

Jag kodade om filen åt dig, och du hittar den på länken nedan:
http://files.wangstedt.net/700_636_EN.dmg

Tack Kalle... hämtar den just nu med Safari... tar ca: 20 miuter dessvärre. Kunde svurit på att jag testade med att från HP hämta den med Firefox - idag gick detta bra. MEN jag fortsätter gärna att hämta från Kalle för att se om Safari konstrar även från hans dator, nått lurt är det. Återkommer med besked om detta funkade eller inte funkade. Kanske är det Safari Enhanchers fel trots allt.

Ännu ett tack, funkade med filen från Kalle och Safari - mycket konstigt, gjorde du nått med filen Kalle... ??? Ser att den jag plockade ned från HP var "".smi.hqx" medans den från dig var ".dmg". Kliar mig i huvudet av detta, fattar nada... tack även till Johan, nu är problemet över för denna gången. Vilken version av StuffIt Expander packade upp den med, ja så den kunde bli en ".dmg" ???

• Medlem
  • Bollnäs
  • 2004-04-06 19:43

Ja, jag plockade ned filen och komprimerade om den för att du inte skulle få samma problem från mig.

Den från HP var först gjord som en självuppackande avbild och sedan kodad med binhex för att bevara metadata. Jag laddade ned filen och kodade upp den, monterade avbilden och gjorde sedan en ny avbild med Skivverktyg. Därav det nya formatet.

Sitter på Telia ADSL som envisas med att bara ha 400 kbps ut... Därför långsam nedtankning.

Jag har haft liknade problem med samma fil ovsett webbläsare. Det ordnade sig dock till slut med Firefox vill jag minnas. Safari suger bigtime än så länge. Det enda som är bra med Safari är gränssnittet.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-10 21:12

Det gick bra att ladda ned drivrutinen med Camino (http://www.mozilla.org/projects/camino). Dock, när det var dags att använda drivrutinen så visar det sig att den inte funkar med Airport.

Lösningen blev en annan drivrutin (http://www.linuxprinting.org/macosx/downloads/hpijs-foomatic-1.5.ppc.dmg) samt att skapa en skrivarinställning i skrivarlistan för IP-utskrift, skrivartyp Socket/HP Desk Jet, skrivaradress 10.0.1.1, skrivarmodell ESP samt modellnamn HP Desk Jet Series CUPS v1.1.

det står på nedladdningssidan hur man ska göra annars. Man ska kryssa av en ruta där det står typ "öppna säkra filer efter nedladdning" i Safaris allmänna inställningar. Då funkar det.

1
Bevaka tråden