Har under en dag nu haft tillfället att för första gången få sitta framför en PowerMac 2 x 2. Jag har endast suttit med FCP 4 så hur den tuffar på i andra sammanhang, spel etc, vet jag inte. Dock har jag några frågor då jag är långt ifrån nöjd med prestandan från burken. (Visst går allt grymt snabbt men inte som jag läst och fått mig en uppfattning om)
1. Att spara ut en 1:30 timmes film som Final Cut Pro Movie tog ca 30 minuter och koda via iDVD tar över ett dygn sen kraschar alltihopa. Kan verkligen detta stämma? Enligt processoraktivitetskontrollen används knappt 1/4 av datorns prestanda. Kan det bero på att datorn bara har 1 GB Ram och det uppstår en flaskhals? Kan man få datorn att jobba till max eller sänker ramminnet datorns förmåga att utnyttja alla dessa Mhz?
Är en PowerMac 2 x 2 ett dåligt inköp jämfört med PM 1.8 med 4 GB Ram? (Om man aldrig kommer att uppgradera minnet till 2 x 2:an)
Vad säger ni som har erfarenhet av G5:an, är den en vildhingst som aldrig kommer kunna släppa loss utan uppgradering av ram?
Några tips på hur man får iDVD 4 utan att krascha. Skall man se upp för vissa teman som jag läste i detta forum?
Tacksam för snabba svar!