Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac novis med konverteringsproblem

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-04-08 19:26

Hej !
jag är nybliven macägare men har en del problem. Typ behöver föra över min kalender och kontakter från PC XP(outlook) till min Mac Entourage hur gör man??
Undrar oxå hur jag kan se mina filmer som heter .exe i Macen i PC går det jättebra i Flash playern men på Macen får jag bara felmeddelande att filen är koruppt Finns det något konverteringsprogram eller vad gör man.
Jag har kommit till mac världen för att stanna har två maskiner en 1.25GHZ G4 och en PowerBookG4 12"

En annan liten detalj hur skriver man ett dollar tecken ?

Glad Påsk
MR JF

• Oregistrerad
  • 2004-04-08 20:36

Noll koll på konverteringen…

Går dom öppna med flash? I så fall döp om dom med swf eller vad sådant brukar heta… (eller är det flashprojekt?)

$$$$$$ Retas

[alt och shift är "modifiers" för tecken… shift+4->€ alt+4->$ alt+shift+4->¢ \|/ ]

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-04-08 21:49

Har ingen aning om hur du får över kalendern från Outlook till iCal eller Entourage, eller om det ens går. Det får du nog handjaga.

Ändelsen .exe tillhör programfiler för Windows, så de funkar inte på Macen.

• Oregistrerad
  • 2004-04-08 22:07

Vet att konvertering av kontaklistor och jox varit nämnt här på 99 - så en sökning kan kanske ge något…

Vet inte hur det funkar med konverteringen, men outlook på PC verkar ha en funktion för att exportera data i tabbavgränsat textformat. Det borde kanske gå att importera i entourage. Eller så klarar entourage av att hantera .pst filen direkt från PC:n..

Själv tänker jag använda mig av handdatorn för att flytta över outlooks kalender och kontakter nu när jag får min PB12" till veckan. Detta tror jag blir den enklaste vägen.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-19 22:57

Just sådana frågor brukar bli besvarade på Mactopia, http://www.microsoft.com/mac/

Lycka till!

Vänligen, Ylan

• Medlem
  • 2004-05-19 23:15

Kommer inte exakt hur jag gjorde, men att exportera kontakter var inget större jobb. Möjligen gjorde jag som med mailen - lät Thunderbird importera på på PCn och sedan importera dem in i Entourage. Dock bar jag tvungen att gå igenom alla kontakter för fälten stämde inte helt. Men svårt är det inte - det tar bara tid.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-19 23:18
1
Bevaka tråden