Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rollover buttons fungerar ej i Golive

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-04-09 17:16

Hej, jag håller på att göra en hemsida för mig.

Jag håller på att arbeta i Golive 6.0. Så har jag gjort klart själva sidan, men jag har försökt att göra så jag får rollover buttons. Det fungerar i preview i själva Golive, men på internet eller när man ska preview i safari. Så fungerar det inte. I safari så står det att det är ett error och att man ska kolla i activity. Jag gör det, och där säger den att den inte hittar CSSscripts.js eller något sådant. Men söker sig till själva golive och inte till mappen.

Jag har försökt med det mesta, men jag har inte fått det att fungera.

Här är sidan, om det skulle vara så att ni vill se den. Min Sida

Tack i förhand

Kollade lite snabbt på koden ska iväg å jobba på taxi klocka 18. så jag hinner tyvärr inte kolla mer...

<script type="text/javascript" src="file:///Nemesis/Users/alexander/Library/Preferences/Adobe/GoLive/Settings/JScripts/GlobalScripts/CSScriptLib.js"></script>
Hänvisningen till denna fil är fel!!! rätta till det så bör det fungera

// Daniel Titta gärna på min portfolio, dock är den inte klar!!!

  • Oregistrerad
  • 2004-04-09 19:41
Ursprungligen av macgunde:

Kollade lite snabbt på koden ska iväg å jobba på taxi klocka 18. så jag hinner tyvärr inte kolla mer...

<script type="text/javascript" src="file:///Nemesis/Users/alexander/Library/Preferences/Adobe/GoLive/Settings/JScripts/GlobalScripts/CSScriptLib.js"></script>
Hänvisningen till denna fil är fel!!! rätta till det så bör det fungera

// Daniel Titta gärna på min portfolio, dock är den inte klar!!!

Dum fråga, men vart ska den ligga isf?

Ursprungligen av Alle:

Dum fråga, men vart ska den ligga isf?

Det ser ut som du länkat scriptet innan sidan blev sparad.
Du har en lokal sökväg nu.

Detta känns mer rätt:
<script type="text/javascript" src="JScripts/GlobalScripts/CSScriptLib.js"></script>

Om nu den mappherarkin finns på servern vill säga.

Kopiera den filen till din webserver och ändra sökvägen så att det överränsstämmer med din server.... (som vanligt är man för långsam )

  • Oregistrerad
  • 2004-04-09 20:10

Tackar!

1
Bevaka tråden